Hoe kun je schuurplekken/schaafwonden tussen de benen voorkomen?

Hai,
Als ik een tijdje loop (broek, jurk, rok het maakt niet uit) dan krijg ik van die ontzettend pijnlijke schuurplekken. Als ik ze heb kan ik een dag niet fatsoenlijk lopen zonder pijn te hebben. Dit heb ik van kleins af aan al en het is heel onprettig. Is er iets wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
ook als je zo'n soort fietsbroekje aan doet? (zonder zeem).
Dat helpt bij mij altijd in de zomer met jurkjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee eigenlijk, heb daar ook nooit aan gedacht
Wie weet! Ik heb het helaas ook gewoon als ik normale broeken draag, maar ik kan het altijd proberen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij werkte dat niet. Niet alleen is het veel te warm, vrijwel alle broekjes met stretch bevatten ook kunststof (elasthan, polyester oid) en die irriteren zelfs zonder huid-op-huidcontakt. Lange onderbroeken (gebreide katoen zonder stretch) voldoen iets beter, maar lubberen zo snel uit vorm dat je je echt tachtig voelt, en bovendien kruipen ze dan te makkelijk op, zodat je met het zelfde probleem zit.
Talkpoeder ; wondermiddel.

Het beste antwoord

Het is een bekend probleem, vooral bij vrouwen zonder 'thigh gap' , en komt door wrijving van de blote huid, vooral (maar niet uitsluitend) in combinatie met zweet (warm weer, kunststof kleding).
Na jaren en jaren uitproberen, dokteren, smeren, wassen, drogen ,gerommel met kledingstukken, fietsbroekjes, afgeknipte panties, de hele rambam, heb ik pas enkele jaren geleden eindelijk iets gevonden dat echt helpt : talkpoeder.

Je kunt het meerdere keren per dag makkelijk en snel opbrengen, het kost vrijwel niets, en vaak is eens per dag voldoende. Ook voor andere huidplooien die -vooral met warm weer maar eigenlijk altijd - makkelijk smetten (buik, borsten) is het ideaal.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de link staan ook nog enkele - niet allemaal door mij uitgeprobeerde, want de talkpoeder is perfect - mogelijke oplossingen mocht je de pech hebben dat dit voor jou niet helpt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! Hier heb ik zeker wat aan! Talkpoeder ga ik dan proberen, maar heel fijn dat er nog veel meer opties in de link staan ;)

Andere antwoorden (2)

Als je Compeed blaren stick op de plekken smeert die elkaar raken, zal je hier geen, of veel minder last van hebben. Echt de moeite van het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb dat ook en daarom draag ik van die figuurcorrigerende broekjes met korte pijpjes over mijn onderbroek heen. Je kan misschien ook onderbroeken met pijpjes kopen, maar dat is mij iets te oubollig.