Waarom moet ik vaak achter elkaar plassen?

Ik heb een probleem en dat is dat ik heel vaak moet plassen, als ik net naar het toilet ben geweest dan moet ik ook erg veel plassen maar ongeveer 10 minuten daarna moet ik weer heel nodig en dat kan ik niet ophouden. Het is dan weer heel veel wat eruit komt. Mijn urine is niet geel van kleur maar gewoon kleurloos en het ruikt ook nergens naar, het lijkt gewoon water. Hoe kan ik dit tegen gaan want het is verschrikkelijk irritant, vooral als ik net voordat ik het huis uitga geplast heb en dan buiten weer super nodig moet terwijl ik op dat moment gewoon geen toilet in de buurt heb.
Ik ben trouwens een jongen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou kunnen zijn dat je een overgevoelige blaas hebt. Symptomen Eén of meer kenmerken van een overactieve blaas zijn: Het niet meer kunnen ophouden van uw plas als u aandrang voelt. Heel vaak moeten plassen (meer dan acht keer per dag en meer dan één keer per nacht). Vaak een sterke aandrang voelen om te plassen. Je doet er goed aan om met je klachten je huisarts te bezoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100