klopt het dat huisstofmijt niet tegen uv licht kan ?

en zoja betekent dit dat je een matras dus het beste een keer per maand onder de zonnebank kan leggen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet. Want het gaat om UV-C licht. Zonnebanken stralen vooral UVA uit en een heel klein beetje of zelfs geen UVB. Het heeft dus geen effect tegen huisstofmijt om je matras onder de zonnebank te leggen.

Ultraviolet licht wordt in drie soorten onderverdeeld: UV-A (400-320 nm), UV-B
(320-290 nm) en UV-C (290-200 nm). Hoe korter de golflengte, hoe schadelijker voor de huid.
Amadea
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Op een zonnige dag kan je dus de matras wel lekker buiten in de zon leggen. Dan zou het wel moeten helpen.