Weet iemand een vervanger voor domperidom?

Ik kocht domperidom bij de drogist ivm maagklachten, niet voor braken of maagzuur maar echt voor de misselijkheid.
nu is dit niet meer vrij verkrijgbaar maar enkel nog via de huisarts en dat vind ik wel lastig want dan moet ik 2 dagen wachten voorik het op kan halen bij de apotheek.
dus misschien weet iemand een vervanger voor domperidom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De medewerkers van de apotheek weten dat soort dingen meestal heel goed. Misschien de beginnende, jonge meisjes niet, maar de wat meer ervan medewerker wel. Die kunnen heel goed aangeven wat een handig middel voor je is.

Het beste antwoord

Als je in de buurt woont, in België is Motilium (hetzelfde als domperidom) vrij verkrijgbaar.
Kan je niet morgen ochtend bellen met de huisarts en doorgeven dat je het nodig hebt, ik hoef nooit zo lang te wachten op medicijnen,'s morgens bellen, na 15 uur ophalen, tenzij ze het niet op voorraad hebben(,dan is het binnen 24 uur verkrijgbaar) maar je mag verwachten dat ze dit toch wel hebben in een apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik woon zo'n 200 kilometer van belgie af :-( maar ik ga wel op zoek naar het merk wat je opgaf misschien is dit hier wel te koop.
als je hier vandaag(dinsdag) de dokter belt dan kun je het donderdag na 3 uur ophalen..nieuw systeem ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is hetzelfde als domperidom inderdaad en er staat op de site dat het zonder recept verkrijgbaar is dus morgen eens even kijken in de apotheek of drogist!
bedankt voor de goeie tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gastrocure is ook nog een merknaam voor dompiperon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nelly bedoel je domperidon? [dompiperon is iets anders, of was het gewoon een tiepfoutje]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Briljant is idd een typ foutje (was al laat)
Goed dat je het even vermeld :)
Het ging idd over domperidom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je advies..goede optie!

Andere antwoorden (3)

Bijvoorbeeld zofran
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staat dat je een glas cola met suiker moet nemen tegen de misselijkheid.

http://www.goeievraag.nl/vraag/glas-cola-dag-maag-vakantie.55888
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 15 januari was Motilium, de werkzame stof in Domperidom, nog vrij verkrijgbaar in de apotheek. Zie de link hieronder.

Toegevoegd na 23 uur:
Het is nog gewoon vrij verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn apotheek kan ik het alleen op doktersvoorschrift krijgen..vreemd maar misschien is dit na 15 januari door is gevoerd.
eerder kocht ik het dus gewoon bij de drogist maar dat mag niet meer sinds 1 januari