Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen overbeharing?

Hallo, ik ben een meisje van 19 en heb een vaste relatie.
En ik heb heel erg last van beharing, overal!!!
In plaats van het direct te laten harsen, scheerde ik het weg. Heb nu dus hele dikke stoppels op mn buik, bikinilijn en zelfs bij mn kont. Omdat dat voor mijn gevoel al erger werd en het haar oppervlakte steeds groter werd begon ik met epileren (met de epilady). Ik heb een hele gevoelige huid en de epilady trekt vaak een stukje huid mee of het is super geïrriteerd na de tijd en daardoor heb ik meerdere bultjes/littekens op die plekken. Ik ben nu (voor mn bikinilijn) begonnen met een laser behandeling maar omdat het zo gevoelig is durf ik het eigenlijk niet zo goed op die andere plekken en schaam me er ook best wel voor. Heeft iemand hier tips voor?? Alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K
Castle
8 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee maar kunnen ze je niet lichtelijk verdoven of iets dergelijks als laseren gevoelig is? Kan de huisarts je niet helpen (doorverwijzen e.d.)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet te veel mee rondlopen. Probeer dit met je vriend te overleggen en eventueel ook met een deskundige. Ik zou zeggen, laat lekker groeien tot je de oplossing hebt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Iedereen heeft overal beharing.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als het echt heel erg is, kun je via de huisarts misschien wat laten doen. Als het een medische oorzaak heeft, kan het mogelijk vergoed worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je tijdens het bikinilijn laseren niet vragen een klein stukje te proberen op een andere plek? Misschien is kort met een tondeuse ook een (tijdelijke) optie. Je ziet dan minder haar, het voelt zachter dan stoppels en geen irritatie.
(liever korte haartjes dan roodheid en pukkeltjes)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)