Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik wennen aan het geblaf van een hond?

Ik ben sinds vandaag bij een gezin ingetrokken die een hond hebben. Nou heb ik nog nooit met een hond "samengewoond" en heb een gigantische schrikreactie wanneer hij begint te blaffen. Ik ben autistisch en een onderdeel hiervan is dat ik sowieso sneller schrik dan anderen, maar aangezien ik hier nu woon en die hond niet weggaat, kan ik niet met zo een heftige schrikreactie blijven zitten. Daarom zou ik hier graag wat advies voor willen krijgen.

Ps: ben hier ook al een paar keer op visite geweest en ben er nog niet aangewend geraakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk dat wanneer je continue 24/7 met die hond opgescheept zit, je er zelf wel aan wend. Sommige honden blaffen wel eens zomaar, maar meestal is er wel een reden waarom een hond dat doet. Misschien schikt hij zelf van iets, een vreemd geluid, de deurbel die gaat of het geluid van een ambulance. Probeer er eens op te letten wanneer de hond blaft en dan kun je je er in het vervolg op voorbereiden en schik je er waarschijnlijk minder snel van. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In jouw geval zal het wel een paar weken duren, maar ook jij zult er een keer aan wennen dat geblaf bij jouw nieuwe woonsituatie hoort. Het schrikken zal geleidelijk minder worden.
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding