Hoe kan ik wennen aan het geblaf van een hond?

Ik ben sinds vandaag bij een gezin ingetrokken die een hond hebben. Nou heb ik nog nooit met een hond "samengewoond" en heb een gigantische schrikreactie wanneer hij begint te blaffen. Ik ben autistisch en een onderdeel hiervan is dat ik sowieso sneller schrik dan anderen, maar aangezien ik hier nu woon en die hond niet weggaat, kan ik niet met zo een heftige schrikreactie blijven zitten. Daarom zou ik hier graag wat advies voor willen krijgen.

Ps: ben hier ook al een paar keer op visite geweest en ben er nog niet aangewend geraakt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat wanneer je continue 24/7 met die hond opgescheept zit, je er zelf wel aan wend. Sommige honden blaffen wel eens zomaar, maar meestal is er wel een reden waarom een hond dat doet. Misschien schikt hij zelf van iets, een vreemd geluid, de deurbel die gaat of het geluid van een ambulance. Probeer er eens op te letten wanneer de hond blaft en dan kun je je er in het vervolg op voorbereiden en schik je er waarschijnlijk minder snel van. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100