Wat voor gevolgen zijn er als je je zweetklieren bij je oksels laat wegbranden?

Ga je dan op een andere plek meer zweten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (5)

nee, dat ga je niet.

Het wegbranden van zweetklieren of het stilleggen van deze klieren met Botox zijn vaak om Hydradenitis (een chronische onsteking van de zweetklieren) te behandelen.
Voor gezonde mensen zou ik de dagelijkse waslap en de deo willen adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verwijderen van zweetklieren door middel van een operatie, excisie, wordt vooral bij de oksels toegepast. Deze ingreep kan erg pijnlijk zijn. Daarbij heb je blijvende littekens.

Een andere operatieve ingreep is Sympathectomie, het blokkeren of doorsnijden van de zenuwen die de zweetklieren aansturen.

Beide ingrepen wordent niet vergoed door de meeste ziektekostenverzekeringen. Daarnaast is de kans groot dat je overmatig gaat zweten op andere plaatsen op je lichaam.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.overmatigzweten.nl/viewtopic.php?f=12&t=2360 nog meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom dat minnetje? onderbouw hem dan ook.
maar lieve mensen toch. als je overmatig zweet heeft dit helemaal niets te maken met de zweetklieren, maar met je lichaam dat wanhopig probeert om toxines uit te stoten omdat je nieren niet in staat zijn om het werk alleen te doen (en het je lichaam dus niet kan verlaten via de plasbuis).
aan wat dat ligt, hangt af van geval tot geval : misschien neem je enorm veel ongezonde dingen in je op, misschien werken je nieren onvoldoende of misschien is het nog iets anders.laat je je zweetklieren wegnemen, dan stapelen de gifstoffen zich op en zoeken sowieso een andere uitweg...
Plus is er een verband vastgesteld tussen zweetremmers en borstkanker.
in ieder geval lijkt het me niet slecht om hiervoor een goede alternatieve arts te raadplegen, ook als ik hiervoor minnetjes krijg van mensen die hierin niet geloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zweten echt overmatig, lokaal.
En dat deo-verhaal en die borstkanker: dat is een broodjeaapverhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min is van mij afkomstig. Bijna je hele antwoord berust op onwaarheden.
Hyperhidrosis, is de naam van de aandoening van overmatig zweten. Transpireren is een van de belangrijkste manieren waarop het lichaam afkoelt. Wanneer je overmatig zweet onder de oksels heb je, als je hier last van hebt, een aantal mogelijkheden om hier wat aan te doen. Als dit je dagelijks leven (psychisch)belemmerd in het functioneren wordt dit wel degelijk vergoed door de zorgverzekeraar. Klieren onder de oksels kunnen radicaal verwijderd worden of behandeld worden met een kleine hoeveelheid botox. Botox zorgt voor een blokkade op de zenuwen welke een prikkel geven op de klieren. Dit heeft echter maar enkele maanden effect en moet dus vaak herhaald worden. Verder zijn er o.a. verscheidene operatieve ingrepen en laserbehandelingen. Het nadeel hiervan is dat de klieren dan voorgoed uitgeschakeld / verwijderd worden. Aangezien de zweetproductie van tijd tot tijd kan veranderen in je leven, moet dat een weloverwogen keuze zijn. Zowel als bij botox, operatie, als laserbehandeling wordt er maar een deel van de klieren aangepakt, zodat de belangrijkste reden van zweten in stand wordt gehouden...het koelen. De gevolgen zijn dus bij laser, dat het definitief is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweten of transpireren is het verliezen van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.

Het zijn afvalstoffen, die toch uitgescheiden moeten worden, meestal in holtes of broeierige plekken van het lichaam. (Denk aan oksel, knieholtes, elleboog(oksels?), bilnaad, navel e.d.)
Wanneer je niet meer via je oksels zweet (wat over het algemeen de grootste bron is) zweet je gewoon via de rest van je lichaam. Als het goed is niet extreem meer, want via de plekken scheidt je al lichaamsvocht uit.