hoe kan ik weten welke vorm ik van autisme heb en als je klassiek autisme heb kan ik daar dan ook een lichtere vorm van hebben die dus niet zo erg is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe je het kunt weten? Laat je daarvoor testen via je huisarts, bij een psychiater of GZ-psycholoog. Alleen dan kun je het zeker weten Er zijn verschillende vormen van autisme, lichte vormen, zoals PDD-NOS of Asperger, en zwaardere vormen als klassiek autisme. Je kunt dus weldegelijk een lichte vorm van autisme hebben. Uit de bron: Er zijn dus drie verschillende vormen van autisme: de autistische stoornis, ook wel Kanner-autisme, de meest ernstige vorm; de stoornis van Asperger, waarbij er geen problemen met de communicatie zijn; PDD-NOS, vaak omschreven als 'een milde vorm van autisme'.

Bronnen:
http://www.ouders.nl/vraagbaken/eens-autis...

Naast de diagnose ASS is het mogelijk dat gedrag dat overeenkomt met het ASS wordt ontwikkeld als coping strategie vanuit bijvoorbeeld AD(H)D. Er wordt dan bij de diagnose onvoldoende aandacht besteedt aan dubbeldiagnostiek die bij ASS vaak nodig is. Een gedegen diagnostiek op ASS voorkomt dit risico. Houdt er rekening mee dat een ASS onderzoek dan wel vaak 2 dagdelen in beslag neemt en behoorlijke kosten met zich brengt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100