voor ieder mens weer heel verschillend de 1 vind dat lust bij houden van hoort. Een ander vind dat je lust ook los kunt zien van liefde en het dus alleen puur lichamelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ha, die Hilbert;

Idealiter zijn die twee natuurljk met elkaar versmolten, maar als de liefde niet sterk genoeg is kan de lust vaak de overhand krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn twee totaal verschillende gevoelens. Je kunt liefde voelen zonder lust en je kunt lust voelen zonder liefde.
Maar inderdaad: ideaal is als het samenkomt en je allebei tegelijk voelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt top antw hoor beter kan je het niet uitlegen
echt top
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar jij haalt verliefdheid en liefde door elkaar.... er zijn ook vormen van liefde, waar geen lust bij komt.
Die liggen ver uit elkaar. Hoewel liefde vaak lust oproept, is het omgekeerde niet het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is lastig om te zeggen hoe dicht ze bij elkaar liggen, maar er is wel sprake van een verband, maar dat verband hoeft er niet per definitie te zijn, want liefde zonder lust bestaat ook (ouder-kind relatie) en lust zonder liefde ook (een fysiek zeer aantrekkelijk persoon, maar ontzettend onaardig).

Dus omdat er een verband is maar het ook bestaat zonder dat verband is het niet mogelijk uit te drukken in hoeverre deze 2 verschillende maten van elkaar af liggen. Dat is namelijk meten met 2 maten en dat is wel heel erg lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een heleboel mensen ligt dit heel dicht bij elkaar. Waarbij lust de sex is en de liefde de ...

Maar als men overgaat in een soort van universele liefde, en liefhebben van vriend, vijand en alles om je heen, dan is er absoluut geen bestaan meer van lust.
Dan liggen die twee het verst uit elkaar.

De sex wordt dan de versmeltingen van twee zielen die 1 worden met het universum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ver uit elkaar ligt, maar als je liefde voelt dan lust ik er wel pap van hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort bij elkaar . Maar er zijn er ook veel die gemeenschap hebben ( willen ) alleen voor de lust , geen verliefdheid .

Toegevoegd na 11 minuten:
Op een duitse zender is een maand of 4 geleden een documentaire geweest over dit fenomeen welk in duitsland enorm de kop begint op te steken ! zowel vrouwen als mannen die geinterviewd werden welke hun vaste relatie gestopt waren , en alleen nog maar met welke ze leuk vonden 1 malig sex hadden (hebben) zonder liefdesgevoelens. Het wordt steeds gekker !!!