Hoe komen die bultjes na een sinaasappel?

Na een sinaasappel-gevecht heb ik overal op mijn lichaam waar de sinaasappel heef gezeten allemaal rode bultjes
Vervolgens startte er een discussie
- is het normaal en komt het door het zuur
- heb ik een allergie voor sinaasappel
- of is het iets anders

Iedereen die ons verder wil helpen met deze discussie, graag!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Amadea
8 jaar geleden
Wat bedoel je dan met een gevecht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de schil van een sinasappel zit verf om hem mooi oranje te krijgen. Mogelijk dat die een huidreactie heeft veroorzaakt ?

Antwoorden (2)

Ik denk dat het een allergie kan zijn. Aangzien ik er zelf nooit last van gehad heb. Ik denk dat je lichaam er anders op reageert omsat je normaal sinasappel eet en niet mee. Gooit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een foto zou helpen, maar ik zou denken aan een orthoerg eczeem. Hierbij ontstaat er een soort eczeem als reactie op een stof die inwerkt op de huid. Dat kan al alleen water zijn, maar het zuur in de sinaasappelsap maakt de irritatie vele malen groter.
Als je nooit klachten hebt gehad na het eten van citrusvruchten of drinken van citrussap (begint vaak met een branderig gevoel in de mond) dan is een allergie uitgesloten.

Gewoon even aankijken, hoogstwaarschijnlijk trekken de bultjes vanzelf weer weg.