mag je een uur per dag zwemmen als je het loge syndroom hebt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Naar wat ik begrijp dat dit syndroom inhoudt is het druk geven op een harde ondergrond niet goed. Daar is bij zwemmen geen sprake van, dus het lijkt mij dat dit mag. Maar dat moet je natuurlijk met de arts die jou behandelt bespreken.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Het advies bij een chronisch logesyndroom luidt: rekken en alternatief bewegen - zijnde zwemmen en fietsen (niet hardlopen).

Beter nog dan zwemmen kan men gaan aquajoggen, omdat hiermee de loopbeweging zonder de schokdemping en de excentrische rek wordt gesimuleerd. De conditie kan zodoende wat specifieker dan bij zwemmen of fietsen worden getraind.
Amadea