Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er machines om naalden steriel te maken?

Ik las online dat er machines zijn om naalden steriel te maken. Is dit waar of kan ik naalden ergens anders steriel mee maken behalve heet water? En hoe zou ik die machines op internet kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Injectienaalden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat bedoel ik! :)
tinus1969
8 jaar geleden
Niet zelf kloten met injectienaalden. Koop schone bij de apotheek.
Ritsuka
8 jaar geleden
Waar heb je zoveel steriele injectienaalden voor nodig? Volgens mij worden voor injectienaalden meestal wegwerpnaalden gebruikt, die koop je al steriel en gebruik je maar 1x
Erna55
8 jaar geleden
Schone injectienaalden zijn niet zo duur.
Gebruikte injectienaalden steriliseren is niet verstandig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik ken autoclaven om instrumenten e.d. te steriliseren, maar dit is een kostbare oplossing. Autoclaven zijn wel te koop maar vaak ben je toch al snel bijna 2000 euro kwijt

Iets steriliseren kan, behalve door uitkoken, ook door iets minimaal 10 minuten in alcohol70% te leggen (helemaal ondergedompeld en luchtvrij) en dan aan de lucht te laten drogen op een steriele ondergrond.

Afhankelijk van de toepassing is het denk ik een (vrij goedkope) manier om steriele naalden in bulk te kopen. Of soms via de apotheek in kleinere hoeveelheden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding