Ik kan mijn been niet optillen?

De laatste tijd val ik heel vaak een trap op. De eerste paar keer zei ik tegen mezelf dat dit gewoon kwam omdat ik een kluns ben.. Ik ben echter beter gaan opletten en merk dat ik iedere keer met mijn rechter scheenbeen aan de trap blijf haken, ik til dit been dus niet op. Ik denk echter van wel.. Ik heb in het verleden een kruisband en binnenband reconstructie gehad. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn voordat i meteen naar een dokter toe ga?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Vraag je huisarts

Het beste antwoord

Dit is nu een goede gelegenheid om wél naar de huisarts te gaan, juist omdat er zoveel verschillende dingen aan de hand zouden kunnen zijn. Als eerste zal de huisarts een neurologisch probleem of een probleem met het been zelf willen uitsluiten, maar het zou ook kunnen komen door bijvoorbeeld vermoeidheid (wat weer allerlei oorzaken kan hebben: ik loop al slecht maar als ik 'ergens' iets onder de leden heb dan kan ik soms amper meer staan) wat zich bij jou vooral uit op je zwakste plek: je al eerder geopereerde been.

Kortom: wát er aan de hand kan zijn: van alles. De enige manier om er achter te komen: naar de huisarts gaan - in elk geval als dit al langer gaande is (anders zou je het nog even aan kunnen zien, maar als het erger wordt, moet je echt een afspraak maken).