Wat zijn de criteria om in aanmerking te komen voor groeihormoon?

Er zijn mensen die bijv. een groeistoornis of syndroom hebben waardoor zij niet veel groeien. Soms krijgen ze dan groeihormonen toegediend. In sommige gevallen gebeurt dat ook niet. Wanneer wel en wanneer niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

- Toedienen van groeihormoon zal zinvol moeten zijn (bij sommige groeistoornissen is dat niet zo.
- Er zal sprake moeten zijn van een echt afwijkende verwachte lichaamslengte.
- En - belangrijk - de patiënt (en zijn/haar ouders) moeten het willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vijf indicaties voor de behandeling in België
Groeihormoontekort (GH-tekort)
Syndroom van Turner
Syndroom van Prader-Willi
Chronische nierinsufficiëntie
SGA-geboren kinderen die hun achterstand niet hebben ingehaald op vierjarige leeftijd.

Toegevoegd na 18 minuten:
Wanneer er een tekort aan groeihormoon is geconstateerd, schrijft de arts een groeihormoonpreparaat voor om het tekort aan te vullen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is SGA?
fremar
12 jaar geleden
.
Kinderen die bij de geboorte klein zijn voor de zwangerschapsduur (SGA)
voor meer uitleg zie ook bij de eerste bron.