Wat moet ik doen als de apotheek is gesloten en ik geen medicijnen meer heb?

Zijn hiervoor alternatieven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
37.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is altijd wel een nachtapotheek open, waar je medicijnen kunt halen als je ze echt nodig hebt. Maar dat kan ook alleen maar voor spoedeisende medicijnen die niet kunnen wachten.

Antwoorden (5)

Er is altijd wel ergens een (avond/nacht/weekend)apotheek open, maar je moet waarschijnlijk wel een recept hebben en dan zal je toch bij een dokter langs moeten of bellen. Dus het handigste is je voorraad in de gaten houden
10 jaar geleden
Even naar je huisarts bellen, of naar zijn/haar vervanger als hij/zij geen dienst heeft op dat moment, dan kan hij/zij je verwijzen naar de dienstdoende apotheek, dit is in de meeste gevallen ook op het internet te vinden, welke apotheek er in jouw regio geopend is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+kun je gelijk naar een eventueel herhalingsrecept vragen als dat nodig is.
Als het medicijnen zijn die je dringend nodig hebt kunt je de huisartsenpost bellen, via hun krijg je gegevens van apotheek die open is en van daaruit kun je die apotheek bellen of ze dat medicijn ook daadwerkelijk hebben, dat is niet altijd zo nl, soms komt het uit centrale apotheek. In dat geval kun je niet veel anders doen dan wachten tot volgende dag, tenzij het spoed is, dan kunnen ze er wel altijd aan komen, maar blij zijn ze daar niet mee. Zorg altijd voor noodvoorraad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw apotheek is bij de wet verplicht op een aan de buitenzijde van zijn pand leesbare wijze aan te geven welke apotheek gedurende de sluitingstijd waarneemt, Doorgaans wordt dit ook telefonisch dmv een antwoordapparaat gemeld. Daarnaast is in de plaatselijk dag- en weekbladen te vinden welke apotheek waarneemt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ ja, dan staat het op de deur.
Je mag altijd de huisartsenpost bellen voor een herhaalrecept, maar ik hoor dat die soms te druk zijn. Anders kun het ook ook nog proberen bij Weekendmeds, die regelen recepten in het weekend. En dan kun je daarna je medicatie ophalen bij de dienstapotheek.