kun je vocht vasthouden doordat je snel bent aangekomen?

Ik ben in korte tijd door heel veel eten, veel aangekomen.
Ben ik nu, ondanks vet, ook vocht aangekomen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Snel aankomen of afvallen is voornamelijk vocht. Aankomen in vet gaat over het algemeen wat langzamer.
Ritsuka
8 jaar geleden
Sta je onder begeleiding voor je eetstoornis?
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt deze vraag opnieuw gesteld. Gisteren vertelde je erbij dat je zo'n 8000 kcal per dag at. Dan speelt je eetstoornis dus weer op.
Zoek ( opnieuw) contact met je behandelaar. Wanneer je zou weten of het vooral vocht is, of niet, zul je dan minder eetbuien hebben ? Ik denk niet dat je met de kennis die je nu zoekt, anders om zult gaan met je eten.
Je weet al dat hoe je met eten omgaat ongezond is.
Dus dan is mijn vraag : wat zou het voor je uitmaken als je weet dat je lijf vocht vasthoud ?
Amadea
8 jaar geleden
Hopelijk is het niet dat ze niet denkt dat plaspillen haar probleem zullen oplossen...
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoe bedoel je Amadea? Waar lees je dit?
Amadea
8 jaar geleden
Ze heeft anorexia nervosa met vreetbuien, is door de laatste nu flink aangekomen maar hoopt dat dit door het vasthouden van vocht komt. Mijn gedachte daarbij is dus dat ze denkt weer op haar oude gewicht te kunnen komen door vocht af te drijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar t het is niet dat ik een paar kilotjes ben aangekomen, ben 40 kg aangekomen vanaf mijn laatste gewcht doordat ik mijzelf jaren uithongerde en nu krijg ik een soort van 'straf' daarop.
Dat is 15 kg boven mijn gezonde gewicht en het is best begrijpelijk voor iemand die jaren lang anorexia had (heeft) en heel haar leven in staat van mn lichaam en gewicht staat, dat ik die 15 kg kwijt wil.
Ik hoef niet meer terug naar mijn ongezonde lichaam maar het lichaam dar ik nu heb is voor mij onacceptabel.
Daarom wil ik weten dat als ik ga afvallen of ik dan enkel 15 kg vet moet kwijtraken of ook paar kilo vocht.
En daarbij doet mijn lichaam ontzettend veel pijn, als ik bijvoorbeeld op mn bovenbeen druk of alleen al aan stoot staat daar een soort van spannibg op, en dit is altijd na dat ik een eetbui heb gehad (de dagen daarna). Het kan ook dar dar vet weefsel is ofzo dat pijn doet I dont know. Maar wil het graag weten haha.
Xxxx @amadea niet perse alleen vocht dat ik moet afdrijven maar ook vet. @erna ja klopt had de vraag gister ook gesteld maar werd verwijderd door zon mod omdat de vraag onvolledig was ofzo.
Dus stel m opnieuw. @rituska
Ja ik heb al zon 6 jaar begeleiding, meerdere opnames gehad. Iedereen weet van mijn eetstoornis.
Ritsuka
8 jaar geleden
Met afvallen verlies je altijd een combi van vet, vocht en spiermassa, afhankelijk van hoe snel je afvalt en op wat voor manier. Als je erbij sport en voldoende eiwitten eet, kun je grootste deel spiermassa behouden tijdens afvallen.

Antwoorden (2)

Vet is waterafstotend dus een verband tussen vet en vocht vasthouden is er niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Huh?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is: ben ik ondanks vet ook vocht aangekomen. Mijn antwoord is daarop gebaseerd.
Ritsuka
8 jaar geleden
Vocht vasthouden kan komen door bijvoorbeeld zout eten. Hoeveel vet je hebt heeft daar geen invloed op naar mijn weten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt gelijk maar dat is de vraag niet.
Erna55
8 jaar geleden
@MaartenVerrips : het klopt wat je zegt. Want "ondanks" vet....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hahaa bedoelde gewoon op vet na maar wist nie hoe ik dat formuleerde
Tabel watergehalte van het lichaam
Leeftijd Vrouw Man
kind >58 >60
volwassen >52 >58
atleet >56 >60

Je lichaam heeft een bepaald percentage vocht. Neemt je totale lichaamsgewicht toe, dan zit daar ook vocht bij, evenals vet. En ook vetweefsel bestaat voor een gedeelte uit vocht, dus vanzelfsprekend zit er bij die extra kilo's ook vocht.