heb ik een ingegroeide teennagel?

Hallo,
sinds een paar dagen doet het nagelbed van mijn grote teennagel pijn. Het is een beetje rood en dik. Ik weet niet of het ingegroeid is. Ik heb een voetenbad met zout gemaakt, maar als ik het een paar seconden in heb, doet het pijn. Het is een stekende pijn. Ik heb de hoek van mijn nagel afgeveild, en er kwam wat slijmerig spul uit. ik heb geprobeerd met een gedesinfecteerde naald in het bultje te prikken alleen gebeurt er niks. Weet iemand wat dit is en wat ik er ZELF aan kan doen? Naar de huisarts gaan is voor mij geen optie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
hoezo is huisarts geen optie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als ik de foto bekijk, lijkt her erop dat je er al te veel zelf aan gedaan hebt. Als de huisarts geen optie is, ga dan in ieder geval naar een pedicure.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje ontstoken, gaat vanzelf over.
Wat betadine jodium kan helpen, een voetenbad ook. Toevallig (nieuwe) iets te krappe schoenen aan gehad? Als je dit vaker hebt, dan naar een arts of pedicure ermee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik he dat ook een paar x gehad. Ben naar de pedicure geweest en zij vertelde mij dat het komt door de hoekjes vd nagel veel te kort te knippen en er teveel aan te rommelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor de reacties allemaal

Het beste antwoord

Of je nagel ingegroeid is valt zo van de foto niet te beoordelen. Wel is duidelijk uit je verhaal dat je een ontsteking onder de zijkant van je nagel hebt.
Allereerst: knip je teennagels voortaan recht af: zo rond geknipt groeien de nagels eerder in, mocht dat nog niet het geval zijn.
Ga voor nu naar een goede pedicure (KRP registratie), en laat haar je voet behandelen: zij hebben veel ervaring met dit soort teenproblemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je zelf nog kan doen is met je voet in de Biotex gaan zitten, maar mocht het probleem een braampje of ongerechtigheid onder je nagel zijn, dan los je dat hier niet mee op. Naar een pedicure dus!
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ natuurlijk minstens naar een pedicure voordat het erger wordt onder de nagelriem.