Hoe kunnen krullen stijl worden?

Ik heb van mezelf krullen, maar sinds een paar maanden zijn een paar plukken blijven stijl, vooral links aan de onderkant. Dit komt ook niet terug als ik het nat maak.

Het zou misschien kunnen liggen aan het feit dat ik mijn haar een jaar lang elke dag gestijld heb met een stijltang, dat ik op mijn linkerkant slaap of doordat ik laatst mijn haar heb geverfd met blondspray. Bij deze blondspray werd gezegd dat voor een optimale opheldering, je gebruik moet maken van een steiltang of krultang na het föhnen. Dit heb ik niet gedaan, omdat ik toen al was gestopt met stijlen.

Iemand enig idee waardoor het zou komen en wat misschien een oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
blijvend* @ eerste zin

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien te vaak en te lang verhit met je stijltang. Ik kan me voorstellen dat het haar daardoor beschadigd raakt en zijn veerkracht verliest, 'dood' is.

Antwoorden (1)

Ongeveer om de zeven jaar verandert de structuur van je haar. Dus kan het nu
inderdaad zijn dat je haar steiler wordt. Wat je natuurlijk steeds kunt gebruiken is een versteviging voor de krullen zodat het haar goed krult en dus goed blijft zitten.
Maar jij hebt je haar ontkleurd, geheel of gedeeltelijk, dat kan zeker in combinatie met de stijltang enorme schade aan je haar hebben aangericht, waardoor het zeer onwillig wordt, elastiteit verliest en daardoor ook met versteviging niet in de krul te kneden is, wat je dan kunt doen, is met rollers (krulspelden) je haar weer in de krul brengen. Doe dat als volgt, om je haar niet nog meer schade toe te brengen:
Maak je haar licht vochtig,
doe er wat versteviging in, in de vorm van een mousse, of vloeibaar product,
pak een streng haar op, die even breed is als de roller, en zo'n halve centimeter dik,
kam die streng glad en draai vanaf de punt van de streng de roller in je haar,
doe dit vervolgens door heel je haar en laat dat dan aan de lucht drogen, zonder gebruik te maken van een warmtebron. Daarna draai je de rollers voorzichtig uit je haar, zonder eraan te trekken.
Kneed dan krullen in je haar, als je het nu niet gaat kammen of borstelen, kun je echte krullen kneden. Je kunt de rollers horizontaal inzetten, voor bolle krullen, of vertikaal voor pijpenkrullen, hoe dikker de roller, hoe grover de krul.
Laat je haar regelmatig knippen, zodat het langzaam aan weer wat minder droog wordt, verzorg je haar tot die tijd, maar ook daarna met hydraterende producten, om je haar veerkrachtig te maken en te houden.