Zijn er truckjes tegen de irritaties van de menstruatie, zoals lage rugpijn, de buikpijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Voldoende beweging en voldoende eten helpt bij mij
tinus1969
8 jaar geleden
In zware gevallen: Pijnstillers en vitamine B6. Overleg zo nodig met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een warm waterkruik
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sommige mensen hebben baat bij het dragen van een korset of een ziivaa riem.

Het beste antwoord

Zorg voor rust en ontspanning.
Leg een warme kruik op uw buik of onderrug of neem een warm bad.
Als de pijn ook uitstraalt naar uw rug, kunt u met oefeningen uw onderrug ontspannen. U kunt bijvoorbeeld de rug afwisselend hol en dan weer bol maken. Ook kan het helpen als iemand uw onderrug masseert.
Sommige vrouwen hebben na een orgasme minder pijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een heel regelmatige cyclus hebt, en dus vrij nauwkeurig vantevoren weet wanneer je klachten krijgt, kun je voorzorgsmaatregelen nemen.
Zo kun je bijv een halve dag vantevoren beginnen met het slikken van pijnmedicatie, zodat je alvast een spiegel hebt opgebouwd in je bloed. Pas hiermee wel op dat je niet teveel neemt, dus niet te lang achter elkaar, en doe dit alleen als je lichaam dit aan kan
Zorg er verder voor dat je warm bent aangekleed, dan hebben je spieren minder de neiging te verkrampen.
Je kunt ook allerlei huis-tuin-en-keukenmiddeltjes proberen:
- een warme kruik
- laat iemand je onderrug masseren
- zorg voor rust en ontspanning
- neem een warm bad ter ontspanning
- drink anijsmelk/eet anijshagel (of muisjes), anijs werkt namelijk goed tegen krampen

Je kunt ook naar je huisarts gaan en dit bespreken als je klachten te erg worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wat ook handig is, is om de pil te gaan slikken je klachten worden er minder van en je mag de pil gerust 4 maanden doorslikken zegt mijn huisarts dus word je maar 3 keer per jaar ongesteld