Wat is het verschil tussen een dure en goedkope zonnebrand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de prijs oa

Het beste antwoord

Betere UV-filters. Waarmee niet gezegd is dat die per se in de dure antizonnebrandspullen zitten!
Lees maar: "Vorig jaar onderzocht de Consumentenbond de werking van verschillende anti zonnebrand middelen. De uitslag van de test was verrassend: de goedkoopste zonnebrand is het best. Kruidvat Solait SunMilk (SPF 15) kwam als beste uit de test. Dit product is overigens gelijk aan de zonnemelk van de Trekpleister (niet meegenomen in de test)."
"Kruidvat kwam als best uit de test, gevolgd door Biodermal en ROC. De uitslag kan echter worden gerelativeerd. Je kunt je beter 4 keer insmeren met een (blijkens de test) iets minder goed middel, dan slechts een keer met de nummer 1. Staar je dus niet blind op de resultaten van de test. Vooral het herhalen van het smeerproces en het vermijden van de zon tijdens haar sterkste uren (tussen 12 en 15u) verdient de aandacht."

http://www.zonnebrandtest.nl/50/zonnebrand-test/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt!

Andere antwoorden (5)

De een werkt beter dan de ander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zo simpel te zeggen.
De dure trekt misschien beter in of beschermt langer, is waterbestendig en er staat een merkje op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ingrediënten verschillen vaak. Duurdere ingrediënten maken een product duurder. Soms is het simpelweg de merknaam die een product duurder maakt. Maar eigenlijk gaat het vooral om de SPF die daadwerkelijk gemeten wordt in een product; dat is de factor.

De consumentenbonds heeft de zonnebrandcreme Solait Sunmilk 200 ml van Kruidvat uitgeroepen tot beste koop. Dit is een niet al te dure zonnebrandcreme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sterkte van het filter wordt aangeduid met SPF (Sun Protection Factor). Deze factor is berekend volgens een universele methode en dat garandeert dat twee producten met dezelfde factor ook dezelfde bescherming bieden. Dus een goedkoop middel is net zo goed als een duur middel, zegt van Weelden. Misschien dat de dure wat lekkerder ruikt of beter intrekt, maar qua bescherming is er geen enkel verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de SPF blijkt vaak niet te kloppen: meestal is die hoger dan op de fles staat ;-)
Heel kort gezegd : de prijs.....