Is er al iemand genezen van CVS en zo ja op welke manier en hoelang was u ziek ?Dus chronische vermoeidheid en of fibromyolagie?

ik zoek mensen die hersteld zijn of beter zijn door bepaalde behandelingen ook zoek ik een specialist op dat gebied ,alles is begonnen met de ziekte van pfeiffer 3 jaar terug en ben sindsdien nooit meer dezelfde vitale en superfitte vrouw die ik was ...altijd pijn en altijd moe!
Dank alvast voor eventuele reacties ook als het minder goed nieuws is ,ik heb duidelijkheid nodig ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb zelf geen CVS en ook geen fibromyalgie.
Maar ik ben wel voor je op zoek gegaan naar informatie op het internet en heb 2 interressante sites voor je gevonden.
De eerste richt zich met name op jongeren maar staat boordevol info en adviezen. En zij geven aan dat mensen wel degelijk van CVS genezen. Sommigen zelfs binnen 1 jaar.

http://www.umcutrecht.nl/subsite/cvs/Behandeling/Gaat-CVS-weer-over/

De volgende site geeft ook veel info en biedt 2 therapieen aan.
De ene is nog in het stadium van wetenschappelijk onderzoek.
De tweede is een zelfhulp therapie.

http://me-cvs-stichting.nl/2290

BETERSCHAP en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat het Vermoeidheidcentrum in Lelystad erg nuttig is voor mensen met ME/CVS. Zij zijn daarin gespecialiseerd.

zie www.vermoeidheidcentrum.nl

Op de site staat o.a.
"Het VermoeidheidCentrum in Lelystad is er voor patiënten met ernstige aanhoudende vermoeidheidklachten en de daarmee samenhangende andere klachten en verschijnselen. Onze specialisatie is ME/CVS. In onze behandeling staat de patiënt centraal.

Wij werken met een multidisciplinair team dat bestaat uit verschillende behandelaars die allemaal zijn gespecialiseerd in ernstige aanhoudende vermoeidheid. Iedere patiënt krijgt de tijd en aandacht die hij of zij nodig heeft. Dat geldt voor de uitgebreide intake in de VermoeidheidPoli van MC|Zuiderzee alsook voor behandeling en nazorg. De patiënt wordt begeleid door een coach die tevens de coördinator is van het behandelteam."