Zijn er ook nog slechte dingen die Chlorella in het lichaam kunnen veroorzaken?

Chlorella, het lijkt wel of dit middeltje alleen maar in de hemel geprezen word.

Maar is dit middeltje nou echt zo goedwerkend zoals op veel site’s beschreven is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Op de uiterst betrouwbare website www.groenedag.org heb ik over CHLORELLA het volgende gelezen : In Azië en Amerika wordt Chlorella al jarenlang succesvol gebruikt. De Amerikaanse overheidsinstantie FDA heeft na nauwkeurige testen geen bijwerkingen kunnen vaststellen.

Ook op allerlei andere (inter)nationale CHLORELLA website zijn op WINDERIGHEID na geen nadelige bijwerkingen te vinden.

WINDERIGHEID werd op de website www.prettyhealthy.nl genoemd. Chlorella-producten (tabletten, capsules, drankjes, poeders e.a.) kennen geen noemenswaardige bijwerkingen. Als je Chlorella voor de eerste keer gebruikt, dan kan er enige mate van winderigheid ontstaan vanwege de afbraak van de algen in de darmen. Dit echter sporadisch voor en met name als je erg veel van Chlorella en/of Spirulina gebruikt. Mensen met voedselallergieën (o.a. schaal-& schelpdieren) kunnen ook allergisch zijn voor algen (o.a. Chlorella, Spirulina, Kelp e.a.).

Aan de andere kant wil ik benadrukken dat er erg veel voordelen aan het gebruik van CHLORELLA zijn verbonden. Deze voordelen zend ik via de onderstaande weblink mee. Dit is trouwens een bijzonder informatieve website op het gebied van CHLORELLA !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, het is gezond! Chlorella bevat Chlorofyl en kan schadelijke stoffen aan zich binden via de zogenaamde chelatie/chelator. Chlorofyl zit ook in groene bladgroente zoals spinazie, broccoli.