Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik weet dat endorfine je blij/vrolijker/opgewekter kan maken. En ik vroeg me af of iemand weet hoe je lichaam dat aanmaakt.

Ik weet van melatonine dat het (ook) een lichaamseigen stof is en dat je dat ook extra kan laten aanmaken door het te slikken.
Weet iemand hoe je endorfine aan kan maken?
Op de alternatieve geneeswijzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Endorfine is een hormoon die het lichaam zelf aanmaakt bij pijn en stress situaties en is een soort natuurlijke pijnstiller.
Je kunt het vrij simpel aanmaken door met een koptelefoon naar een binaural beat meditatie cd te luisteren. Dat geeft je brein een groter signaal dan het eigenlijk aankan en daardoor ga je meer endorfines produceren. en ook meer melatonine.
Ik doe dit zelf al 4 jaar met de holosync cd's en het heeft tot dusver alleen maar positieve dingen gebracht. Uiteraard kun je soms tijdelijk wel heel gestresst worden als je je brein dagelijks onder druk zet. Maar als je het lang genoeg doet reorganiseert je brein zich naar een hoger niveau die dat stressniveau wel aankan en dan voel je je nog meer te gek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het opgezocht op youtube die muziek, dat soort muziek en keltise muziek en healing music enzo maakte me ook vooral rustig idd maar soms heb ik zelfs daar geen concentratie voor. Maar die binaural beat meditatie spreekt me ook wel aan.

Andere antwoorden (7)

hardlopen of een andere vorm van duursport
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flink harlopen, maar ook chocolade werkt goed. Ik heb laatst een tattoeage laten zetten met veel pijn en dan komen deze stoffen ook vrij. Ik was daarna ook helemaal High :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden