medicijnen en vitamines, Kun je die samen innemen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik slik de bloedverdunner acetylsalicylzuur apotec cardio 80 mg. Maar ik neem ook supplementen in.Kan dit wel samengaan?? ik heb gisteren gehoord dat de vitamines de werking van de bloedverdunner remt.. Is dat zo?? Alvast dank!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Acetylsalicylzuur en vitaminesuplementen gaan goed samen.
Maar dit is wel een van de weinige bloedverdunners waarbij dit gewoon kan.
Bij andere bloedverdunners mag het ook, maar dan wel onder strikte voorwaarden.
Als je regelmatig bloed moet laten prikken voor de trombosedienst, dan moet je ervoor zorgen dat de trombosedienst weet welke vitaminesupplementen je neemt. En is het ook van belang dat je deze vitamines regelmatig inneemt. Zo kunnen ze met het doseren van de bloedverdunners rekening houden met de extra vitamines.