Werkt een luchtreiniger goed tegen hooikoorts?

Onze dochter van 6 heeft 's nachts erg last van hooikoorts (ze is ook licht astmatisch). Ik overweeg een luchtreiniger in haar slaapkamer te zetten die de pollen uit de lucht haalt.
Die apparaten zijn te koop in alle soorten en maten. Welke werkt goed? Kan ik nog meer doen om haar leed te verzachten? Zelf doen we al: ramen dichthouden en goed stofzuigen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Hoi ,
Onze dochter had (en heeft ) last van hooikoorts.
s Nachts kun je veel last hebben van de huisstofmijten!
We hebben nu een dekbedhoes, matras hoes en kussenhoes, speciaal tegen huisstofmijt, en dat werkt heel goed. Onze dochter had eczeem rond haar mond en ogen, vooral s morgens en s nachts was het jeukerig, dat gaat nu al veel beter.
stofzuigen doe ik beter s morgens als ze naar school is, zodat de pollen en stof enigszins gezakt is als zij thuiskomt. verder nat afnemen, niet stoffen, laminaat hebben we gelegd ipv vloerbedekking.

het beste met jullie dochter, ik hoop dat deze adviezen
helpen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dankjewel voor je tips, Classe1306. Bij onze dochter is niet de huissstofmijt de boosdoener, maar pollen van de berk. We hebben vanochtend haar kamer grondig schoongemaakt en houden deuren en ramen dicht. Eens kijken of dat helpt. Morgen op zoek naar een luchtreiniger.

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat het juist niet goed was om een luchtreiniger te plaatsen, want krijgt ze hier niet meer last van???
Kan de arts misschien helpen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De relatieve luchtvochtigheid hoog houden, dan blijven de slijmvliezen vochtig, waardoor de lucht meer gefilterd wordt bij het ingaan van de neus. Dat kan denk ik ook wel met sommige luchtreinigers. Stofzuigen met een HEPA-filter, dan komt niet alle viezigheid weer in de lucht. Je hebt ook homeopatische pilletjes en druppeltjes, Pollinosan, dat werkt bij mij ook wel redelijk. Luchtvochtigheid kun je makkelijk meten met de meter hieronder in de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hooikoorts is een verkeerde reactie van het lichaam op een vreemde stof. Meestal gaat dit zamen met eczeem en astma. Hat huis super schoon maken en houden lijkt wel een oplossing, zal ook wel even helpen,maar het lichaam zelf zal het moeten oplossen. Begin met nooit meer melk te drinken. Geen frisdrank met koolzuur en al helemaal geen cola!!! Geen chocolade, zo min mogelijk suiker. Mischien zijn er nog wel meer voedingsmiddelen waar ze slecht tegen kan. Verders veel water drinken. (moeilijke zaak met kinderen) Bij gezonde voeding wordt het lichaam schoon en neemt de weerstand toe! Probeer uit te zoeken welke materialen in huis (slaapkamer) niet goed voor haar zijn. Zoals : spaanplaat, vloerbedekking, dekens kussens enz. Geef haar kruiden thee van b.v. duizendblad, Pepermunt of kruiden mengengsels voor hooikoorts. zelf heb ik erg veel baat bij duizendblad. Door het plaatsen van een luchtreiniger verlicht je wel de klachten maar doe je niets aan de oorzaak.