is een vieze aquarium giftig?

Ik heb op me kamer een aquarium staan. Alleen is ie heel vies en stinkt ie. Nu wil ik weten of het giftig of gevaarlijk is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
de vissen er in zijn zeker al dood?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor jou niet, zolang je het water niet drinkt. Voor je vissen wel. ik zou hem toch maar eens schoonmaken, en dan beter bijhouden.
Als je genoeg waterplanten hebt, hij niet in de volle zon staat, je een goed filter hebt niet te veel voert en niet te veel vissen hebt, heb je er weinig onderhoud aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vissen zijn nog niet dood maar wel bedankt
Ritsuka
9 jaar geleden
NOG niet ja, dat is toch dierenmishandeling? Je ouders laten jou toch ook niet in je eigen vuil zitten

Antwoorden (2)

Ja, dit is heel gevaarlijk. Je hebt Grote kans dat je vissen dood gaan. Die kunnen niet leven in een vies stinkend aquarium. Misschien is het een optie om hem schoon te maken?

Ik denk dat het voor jezelf ook niet heel fijn is om in een strak te slapen trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van een vies aquarium kan je zelf niet ziek van worden, het is alleen giftig voor de vissen zelf, door de nitriet die in het water kan zetten.
Heb je echter een aquarium met waterschildpadden, dan is het vieze water ook voor jouw giftig, vanwege de gevaarlijke bacteriën die in de schildpaddenpoep leven, dus ook in het vieze water.
Hier kunnen vooral kinderen zeer ernstig ziek worden!