Hoe zorg ik dat mijn mondhoeken niet uitdrogen?

Ik smeer al jaren lang meerdere keren per dag uierzalf over mijn mondhoeken. Hoe zorg ik dat mijn mondhoeken niet telkens uitdrogen? De uierzalf helpt maar heel snel wordt het daarna erger dan hoe het daarvoor was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Meest gebruikelijk is om voor deze aandoening olie of crème te gebruiken met zinkoxide als basis. Het heeft namelijk een samentrekkend effect, waardoor de kloofjes en wondjes dichttrekken. De huid trekt als het ware weer naar elkaar toe. Daarnaast zorgt de zalf ervoor dat de huid verkoeling krijgt en vocht wordt toegediend. De zalf geeft daarnaast een beschermend laagje voor de invloeden van buitenaf zodat de huid netjes kan herstellen. Maak gebruik van zinkzalf, zodat je de invloed van de aandoening beperkt waarnaast de huid snel heelt. Let wel dat als het wordt veroorzaakt door een schimmel dat je in eerste instantie een anti-schimmelcrème gebruikt of de zinkzalf combineert met anti-fungal pillen.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100