Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar komt mijn heuppijn vandaag?

Ik heb sinds een aantal maanden nadat ik heb gevoetbald erg last van mijn linker heup. De pijn zit aan de bovenkant van het bot. De uren na het sporten doen erg pijn, de volgende dag heb ik zo goed als nergens last meer. Weet iemand waar dit vandaag kan komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
680
Erna55
9 jaar geleden
Ga eens bij de huisarts langs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan van alles zijn: overbelasting van een spier, een slijmbeursontsteking of een ontsteking van de pees (hoewel dan de pijn vaak meer continu is, maar zeker in het beginstadium hoeft dat niet zo te zijn), zelfs een scheurtje of verkalking van in de pees, beginnende artrose (wat is je leeftijd?), een snapping hip (je voelt dan bij bepaalde bewegingen iets 'knappen' in de heup: meestal niet pijnlijk, maar soms veroorzaakt het toch irritatie), uitstralingspijn vanuit je rug en nog veel meer.

Als je wilt weten wat de oorzaak van deze klachten is en wat er eventueel aan te doen is, ga dan naar je huisarts of naar een fysiotherapeut. Via DTF (directe toegankelijkheid fysiotherapie) is een verwijzing niet per se nodig. In jouw geval zou ik aanraden om een sportfysiotherapeut te zoeken: die is niet alleen beter bekend met sportgerelateerde klachten, maar kan je ook adviseren ten aanzien van het trainen. Bijvoorbeeld of je een stapje terug moet doen met trainen, bepaalde dingen wel of juist niet mee moet doen, en als het nodig is dat je tijdelijk stopt met trainen je ook weer helpen om op een verantwoorde manier het trainen weer op te bouwen en zo je sport te hervatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst naar je huisarts, zodat je klachten goed onderzocht worden. Het kan ook aan je voetbalschoenen liggen, mogelijk krijg je een verkeerde houding of heb je te weinig steun met die schoenen aan, dat kan heupklachten geven. Ga eens met die schoenen naar een podoloog, als je huisarts je niet kan helpen, hij/zij kan bepalen welke schoenen bij je voeten passen, of een zooltje op maat maken, waardoor deze klachten verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding