hoeveel verbrand een huishoudelijkhulp gemiddeld?

Als huishoudelijk hulp doe je meestal de zwaardere huishoudelijke taken,, ookal stof je natuurlijk ook wel en dat soort dingen. Maar je drinkt ook koffie tussen door en fiets wat meer op zon dag. Hoeveel zal je ongeveer per uur verbranden. Ik neem aan dat je iets zwaardere dingen en langer achter elkaar doet dat thuis dus ben benieuwd of dat veel verschilt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Huishoudelijke activiteiten
Bij huishoudelijke activiteiten moet gedacht worden aan klusjes in of om het huis. Door het ene klusje wordt meer verbrand dan door het andere, maar het feit blijft dat alle huishoudelijke taken bijdragen aan de vetverbranding. Hoeveel iemand verbrandt met huishoudelijk werk ligt aan verschillende factoren, zoals de leeftijd en lichaamsbouw, het geslacht, het gewicht en het werktempo van een bepaald individu.
Over het algemeen verbranden activiteiten buitenshuis meer calorieën dan activiteiten binnenshuis.

Hoeveel calorieën verbrandt iemand met activiteiten binnenshuis?
Hieronder vind je een aantal activiteiten die binnen gedaan worden. Bij elke activiteit staat hoeveel calorieën er verbrand worden per half uur. Let op, het aantal verbrande calorieën is een gemiddelde. Hoeveel calorieën je werkelijk verbrand is afhankelijk van de factoren die in het stukje hierboven genoemd worden.

Stofzuigen: 375kcal
Ramen wassen: 200kcal
Bedden opmaken, afwassen en koken: 75kcal
Boodschappen doen: 75 tot 100kcal
Traplopen: 250kcal

Hoeveel calorieën verbrandt iemand met taken buitenshuis?
Voor de verbranding van calorieën buitenshuis geldt hetzelfde als hierboven. De calorieën die verbrand worden staan hieronder aangegeven per half uur en deze aantallen zijn afhankelijk van verschillende factoren. Het is dus ook hier een gemiddelde.

Harken: 150 tot 200kcal
Het wassen van de auto: 150kcal
Gras maaien met een duw-maaier: minimaal 135kcal
Tuinieren: 150 tot 300kcal

Ter vergelijking: Met een halfuur tennissen verbrand je zo'n 200kcal.