Kan je iets doen tegen heimwee. ?

Ik heb het erg, en zondag gaat mijn vader voor een week weg :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Heimwee heb je meestal als je heel erg graag weer bij iemand (je vader) of je familie wilt zijn. Je mist je huis of je ouder(s) heel erg en dat maakt dat je je heel rot voelt.

Wat je kunt doen is deze vervelende gedachten, veranderen naar positievere gedachten. Bijvoorbeeld als jij denkt aan je vader en je daar door heimwee heel rot door voelt, daarna steeds denken dat je hem binnen een aantal dagen weer zal zien. Hij komt weer terug en dat is een fijne gedachte.
Je kunt ook een manier vinden om hem toch een beetje bij je te hebben. Speek bijvoorbeeld met hem af dat hij jou op bepaalde momenten zal bellen. Of als dat niet kan, laat hem iets inspreken op een bandje of in de computer of de telefoon, waar jij naar kunt luisteren als je hem mist. Dan is hij ook weer een beetje bij je.
Streep de dagen weg die voorbij zijn en dan zie je al heel snel dat de tijd dat hij weg is veel korter is dan dat hij al weg is.
Misschien een beetje een rare opmerking maar je kunt ook denken dat het zo fijn is dat hij maar 1 week weg is en niet 1 maand. Verzin iets wat voor jou helpt om te denken in plaats van wat jou niet helpt.

Succes en je kunt het vast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel. :D

Andere antwoorden (5)

Nee,helaas. Heimwee is iets waar je overheen moet groeien,er zijn geen drankjes of pilletjes voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heimwee is heel vervelend en daar is niets aan te doen.
Hou kontakt met je vader via de telefoon of computer, dan heb je elke dag iets om naar uit te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je een foto van je papa naast je bed zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het beste kunt zorgen dat er heel veel afleiding is.
Plan leuke dingen voor de aankomende week en ga eens bij mensen langs die je lang niet hebt gezien.
En aan het eind van de dag schrijf je een soort dagboek over hoe je de dagen beleeft en dat deel je met je vader als hij terugkomt.
Je hebt iets te doen en om naar uit te kijken en je versterkt op die manier ook de band met je vader alleen maar meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet foto's bij je bed. Neem de stem van je vader op. Skype met hem. Er zijn talloze mogelijkeden.