Is de slagingskans groter als je een ingegroeide teennagel laat opereren?

Ik heb het bij de HA laten behandelen. Nagelbed laten versmallen. Helaas is het zoals je vaker hoort niet gelukt en begint de nagel wéér in te groeien. Is het beter het nu in het ziekenhuis te laten doen of weer via de huisarts?

Huisarts is geen wachttijd en doet het gelijk. Via het ZH moet je weer enkele weken wachten.
.
Sorry: vraag is dus: is de slagingskans groter als je je tern in het zh laat opereren of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik heb zelf goede ervaring mee met in het ziekrnhuis aan teennagel laten opereren.

Antwoorden (1)

Wat zegt de huisarts?
Wil hij het nog eens uitvoeren of wil hij je doorverwijzen naar de chirurg?

Indien hij het nog eens zelf wil uitvoeren, zou ik het nog eens door de huisarts laten doen.
De ingreep is niet moeilijk en vaak succesvol.
Indien de wortel niet goed is verwijderd, kan het probleem zich weer herhalen.
Bij jou is dat ook gebeurd. Heeft de huisarts ook phonol (fonol) gebruikt op het einde?
Hierdoor wordt de wortel nog beter verwijderd. (Dus dan is er niet alleen gesneden).

Indien je huisarts heeft gezegd dat je beter naar het ziekenhuis kunt gaan, moet je dat zeker doen, omdat er dan redenen voor zijn.

De voordelen van een ziekenhuis zijn:
De heftige gevallen komen daar terecht, waardoor de techniek beter uitgevoerd wordt.
Het aantal behandelingen per jaar is veel hoger, waardoor de chirurg handiger, beter is.
De chirurg kan ook beslissen of het beter is als de hele nagel verwijderd wordt.
Chirurgen zijn motorisch handiger, omdat het 'snijartsen' zijn.

Nogmaals, het belangrijkste is dat de wortel goed wordt verwijderd.
Huisartsen kunnen het ook, de kans op slagen is hoog.
Chirurgen zijn handiger en doen het veel meer en krijgen de moeilijke klussen. Verder kunnen zij een andere beslissing nemen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt. Il weet niet of er Phonol is gebruikt. Ik bel de HA wel even. Ik wil er nu 100% van af. Desnoods hele nagel voorgoed weg want loop al 3 jaar er mee te kloten. Dus maakt niet uit waar je moet gewoon geluk hebben dus. Ik ken helaas veel mensen bij wie het mislukt is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dan zou ik naar de chirurg gaan. Al doende kan hij ook zien of het beter is om de hele nagel te verwijderen. Dat doet de huisarts niet als hij bezig is met jouw nagel.
Phonol kan net de 'restjes wortel' wel verwijderen die je met het oog niet ziet.
Een huisarts doet de behandeling gemiddeld maar bij 4 op de 1000 mensen per jaar.
De chirurg doet het op een dag vaak aan de lopende band. Als je het nu pas 1 keer had gedaan bij de huisarts.
Maar al 3 jaar met zo'n nagel rondlopen (rondstrompelen) is ook niet de bedoeling. Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja ik ben eerst steeds naar de pedicure gegaan. Maar dat betaal je zelf en schiet uiteindelijk niet op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zou dan hooguit nog 1 keer naar de huisarts gaan en phonol laten gebruiken.
Dan is het echt klaar en dan naar het ziekenhuis.
Of meteen naar het ziekenhuis.
Je hebt lang genoeg gestrompeld.