Hoe staan uitkerende instanties tegenover spierreuma ?

Gisteren is bij mij spierreuma (PMR) vastgesteld. Dat ik diabeet ben is wel bekend bij uwv maar begin maart is er astma bij mij geconstateerd en sinds gisteren weet ik dat ik ook nog spierreuma heb. Ik heb een ww uitkering en ik vraag me af of het zin heeft om me ziek te melden.

Toegevoegd na 2 uur:
ik heb een baan voor anderhalf uur per dag. het inkomen daaruit wordt gedeeltelijk van de uitkering afgetrokken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Stopt uw WW-uitkering tijdens de eerste 13 weken van uw ziekte omdat de maximale uitkeringsduur bereikt is? En bent u nog ziek? Dan krijgt u een Ziektewet-uitkering zodra uw WW-uitkering stopt. U ontvangt hierover een brief.

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/tijdens-ww-uitkering/detail/ik-heb-een-ww-uitkering-en-ben-ziek/mijn-ww-uitkering-stopt-tijdens-de-eerste-13-weken-van-mijn--ziekte