Waar kan ik online een GOEDE gratis EHBO-cursus volgen?

Ik zou graag een EHBO-cursus en reanimatiecursus willen volgen, het liefst uiteraard in de praktijk, maar het vervelende is dat die cursussen altijd tamelijk prijzig zijn, en ik maar een klein deel via de verzekering vergoed krijg.
Praktijkcursussen zou ik dus het meest ideaal vinden, maar bestaat er online een gratis of goedkope goede en betrouwbare uitgebreide cursus, waarbij het mogelijk is je EHBO-diploma te halen of waarna je in de praktijk examen kan doen en je diploma kan halen?
Ik vind het erg jammer dat het volgen van dergelijke cursussen in de praktijk niet voor iedereen makkelijk toegankelijk is vanwege de kosten.
Het zou bij wijze van spreken gratis bij elke verzekeraar aangeboden moeten worden, zodat zo veel mogelijk mensen over in ieder geval de basiskennis beschikken en wellicht daarmee levens redden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer je wilt reanimeren, zul je dit in de praktijk moeten oefenen. Zoals je ook moet leren autorijden in de praktijk. ( rijles is ook heel duur ) Soms geven werkgevers de mogelijkheid van gratis cursus.
Je kunt ook bij het rode kruis informeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder in ieder geval enkele praktijklessen zul je je examen NIET halen. Eengroot deel van EHBO/reanimatie oefen je op een speciale pop of mede cursist. Dat kun je niet online volgen. En stel je zou het wel proberen en je zakt voorje examen dan is het nog duurder omdat je het examen opnieuw moet doen. Wel mooi voornemen het te gaan doen hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht is er een mogelijkheid via je werk of school?

Het beste antwoord

Online? Het kan; http://www.iedereenehbo.nl/index.php

Desalniettemin zou ik dat echt niet aanraden. Afgezien van de kennis, moet je bepaalde vaardigheden opdoen en dat kan alleen maar door te oefenen. Bijvoorbeeld reanimeren, stabiele zijligging, of een mitella aanleggen. Dat lukt je echt niet uit een boekje. Daarnaast is het erg belangrijk dat je leert hoe met een slachtoffer om te gaan. In een echte EHBO-cursus èn met je examen oefen je daarom met LOTUS-slachtoffers; gespecialiseerde EHBO'ers die ervoor hebben geleerd om slachtoffers met bepaalde letsels te spelen. Mèt het bijbehorende gedrag!