Wat is deze schilferige uitslag op mijn achterhoofd?

(Zie foto)
Ik heb dit al een tijdje, en het jeukt soms ook.. Het zit alleen op mijn achterhoofd, net boven mijn nek. Ik dacht eerst aan roos maar ik heb echt een soort van wondjes, wat waarschijnlijk ook door het krabben komt, maar wat is het dan precies? Vind het ook vreemd dat het alleen op mijn achterhoofd zit...

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo op de foto ziet het er het meest uit als psoriasis. Psoriasis is een chronische huidziekte waarbij verdikte plekken op de huid ontstaan, met roodheid en grove schilfering. De plekken kunnen erg jeuken. Ze ontstaan vooral op drukplekken (ellebogen, knieën, stuit, achterhoofd) en de behaarde hoofdhuid. Psoriasis is een vervelend en soms ontsierend probleem, maar het kan geen kwaad. Met behandeling is het vaak een stuk rustiger te krijgen maar geheel verdwijnen doet het meestal niet. Alternatieve diagnoses zijn bijvoorbeeld een schimmelinfectie of eczeem. Waarom je er last van hebt is zo niet te zeggen. Meestal is dat onbekend. Wel zijn er factoren die de kans op psoriasis vergroten, zoals sommige medicijnen. Waarschijnlijk goed om langs je huisarts te gaan, sowieso om te zien of ik gelijk heb, maar ook voor behandeling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100