Wat gebeurd er als je vaak zomaar een erge bloedneus krijgt?

Ik heb een vriendin... Ze is gezond enzo.
Maar goed. ze krijgt vaak zomaar een erge bloedneus.
zonder reden ofzo.
Ik maak me zorgen.
ik ben bang dat ze leukemie of kanker of bloedkanker ofzoiets heeft...
Misschien weten jullie wel meer hiervan?
Please reageer

Weet jij het antwoord?

/2500

je bent wel een doemdenker zeg, haha. Komt wss door een zwak/dun adertje in haar neus, wat heel snel knapt, dit komt bij veel mensen voor. en de meeste laten dit adertje dan ook ''dichtbranden'' in het ziekenhuis.

Hebben meer mensen last van, kan komen door een 'zwakke' ader in de neus, die gemakkelijk open kan raken. De kans dat het kanker is, terwijl ze het vaak krijgt (waarschijnlijk al langer dan vandaag), lijkt me wel heel klein, al kun je altijd langs de huisarts gaan om dit te onderzoeken.

Een vriendin van mij krijgt ook snel een bloedneus maar als het goed is heeft ze dan geen leukemie of iets anders.... Toegevoegd na 2 minuten: Of gewoon een dun adertje die In haar neus zit en snel klapt zo krijg je een bloedneus en als je een dun adertje hebt klapt dat adertje snel dus ik denk nietwaar je vriendin een soortnaam kanker heeft

Sommige mensen hebben hier 'aanleg' voor. Je hoeft je dus niet meteen zorgen te maken. Maar als het langer aanhoudt, kun je het misschien met iemand uit de omgeving er over hebben en daarna evt. met de vriendin zelf praten.

In veel van de gevallen ontstaat een bloedneus spontaan door bijvoorbeeld een te droge lucht in een vertrek of wanneer de slijmvliezen in de neus droog en kwetsbaar zijn zoals vaak in de winter het geval is. Maar eveneens kan een bloedneus optreden door een beschadiging aan de slijmvliezen door een externe kracht die op de neus wordt uitgeoefend zoals door een klap of een val op de neus of door neuspeuteren of hard snuiten.

Bronnen:
http://www.leefgelukkig.be/bloedneus/spontane/

Als het lang blijft aan houden, dan naar de eerste hulp,er wordt dan een KNO arts opgeroepem en die brandt het adertje dicht. Even pijnlijk en het stinkt enorm, naar verbrand vlees! Het is dus meestal puur een kwestie van een zwak adertje en door dat dicht te branden is de zaak opgelost.

Het kan dat je vriendin gewoon niet goed tegen warmte of koude kan is bij mij ook zo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100