Is het verstandig om na 4 weken na een sleutelbeen breuk, weer te gaan hardlopen?

Klinisch gaat alles verder goed, schouder kan ik weer licht belasten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Natuurlijk kan je deze vraag beter aan je arts voorleggen, maar ik zou toch nog even rustig aan doen. Waarom nu forceren en er straks nog lager last van hebben.
Ik zou nog 2 weken wachten, overleggen met je arts en nu nog even een wandeling maken, ipv hardlopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je moet dat zelf een beetje weten,hoeveel pijn het nog doet. Maar ik denk van niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen heeft best veel schokken door je lichaam. Ik zou denken dat het niet bevordelijk is. Vraag het aan de huisarts zou ik zeggen.

Toegevoegd na 57 seconden:
Heeft = geeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan hoe het gebroken is, denk ik. Je kan het proberen. Als je pijn voelt zou ik meteen stoppen. Begin wel voorzichtig
Uit ervarng weet ik, dat het mogelijk is. Toen ik ongeveer 20 was heb ik, als keeper, mijn sleutelbeen gebroken. Aannemende dat het een kneuzing was stond ik drie weken later weer in het doel. Erg onbezonnen natuurlijk en veel geluk gehad toen.
Pas zo'n 20 jaar later is bij een andere blessure gebleken, dat hij toen gebroken is geweest.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de breuk af... als het een barst of netjes aaneengesloten breuk betreft, en je bent nog vrij jong, kan het misschien wel... en anders doet het waarschijnlijk sowieso teveel pijn... pijn is de graadmeter... zolang je geen pijn hebt kan het, maar bij pijn: stoppen... je wilt er immers niet langer last van hebben dan nodig? Zolang het niet goed vastgegroeid zit zal het pijn doen bij bewegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rustigjes aan, licht belasten nog even is verstandig.
succes!