Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet morgen bloedprikken op o.a. natrium,calcium en kalium.Is het oke om de B.vitaminen ook aan te kruizen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb geen tijd meer om de dokter te bellen,want het bloedprikken is morgenochtend om acht uur maar ik vind het wel belangrijk dat hier ook op getest word,al is het probleem niet besproken bij de dokter.Omdat het ook van invloed kan zijn op het zenuwstelsel:

http://www.stichtingb12tekort.nl/symptomen.htm

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt ook 1 dag later bloed laten prikken..dan kun je eerst nog overleggen met je huisarts!
Het is gewoon niet netjes om dat op eigen houtje te doen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de beste oplossing +1

Andere antwoorden (7)

Ik denk niet,dat je dat eigenmachtig mag doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat niet weet wat niet deert, alleen zal de huisarts wellicht wat verbaast zijn en het op een fout houden. Ga er tenminste vanuit dat je door de huisarts wordt doorgestuurd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Waarom stel je het niet gewoon voor in het ziekenhuis, als je het motiveerd krijg je wellicht gelijk, en doen ze het gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan je zelf niet aan kruizen...Stel dat iedereen maar aan kruist wat ie wil?
nee dat kan niet hoor...dat moet je toch aan de arts overlaten...

wacht eerst deze uitslag af en dan kan je nadien(na een gesprek met de arts) aangeven om voor vitamine B te laten testen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach is toch al een "totto" in het ziekenhuis. Als die het treft wordt hij gelijk opgenomen voor een sexeoperatie ;)
Ik zou het uitleggen aan degene die je gaat prikken.
Misschien is zelfs de dokter wel telefonisch te bereiken, om 8 uur, en anders zou die 'prikker' het kunnen overleggen met een andere dokter dan je eigen arts - als je tenminste (zoals hier bij ons) naar het ziekenhuis moet voor je bloedprik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar hebben ze vaak helemaal geen tijd voor
Zou ik zeker niet doen.
Een kennis van mij had ook van alles extra aangekruist en toen vond de dokter het wel erg vreemd dat ze op prostaat was getest Die uitslag was dus niet erbij alleen een briefje van het ziekenhuis dat dat een beetje moeilijk werd bij een vrouw.

Ik zou het dus zeker niet op eigen houtje doen.
Zeker omdat sommige dingen altijd samen getest worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het is niet verantwoord om zelf allerlei testen aan te vragen. Dit om verschillende redenen. Als je per se wilt dat je Vit. B12 getest word zal je toch eerst even contact moeten opnemen met de huisarts.
Gezien de andere testen die aangevraagd zijn, is het in de meeste ziekenhuizen/prikposten mogelijk om de Vit. B12 later aan te vragen. Dan kan de huisarts naar het lab bellen om een nabepaling aan te vragen. En gebruiken ze hiervoor het eerder afgenomen buisje.
Het is ook heel goed mogelijk dat de huisarts een Vit. B12 bepaling helemaal niet nodig vind. En dat hij/zij al genoeg heeft aan de combinatie van de andere uitslagen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou het niet doen, je hebt waarschijnlijk geen zicht op welke waarden erbij horen. je zou ermee op de stoel van je arts gaan zitten terwijl je ook gewoon kunt overleggen, misschien is het niet nodig en misschien is het nog gewoon mogelijk zonder dat je extra heen en weer moet.

Ik vind het ook niet kunnen vanuit kosten-perspectief: je weet niet of de test nodig is, noch of je m volledig zinvol zou aankruisen (evt combi die je niet kent) en je weet niet hoe hoog de kosten zijn. Als verzekeraar zou ik dergelijk eigenhandig optreden niet willen vergoeden.

Je bent een uurtje geleden geweest, ben benieuwd naar de keuze die je gemaakt hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing