Het heeft met drukverschil te maken. Je "buis van eustachius" kan de drukverschillen tussen beide zijden (buiten kou versus lichaamswarmte) van het trommelvlies niet compenseren.

Deze oorpijn kan ook worden veroorzaakt door drukveranderingen in bijvoorbeeld vliegtuigen of in auto’s die een berg op- of afrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denk door wind of kou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik ook altijd last van. Doordat de koude wind in je oren gaat, kan het gaan steken. Muts opdoen kan het wat meer voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ook last van, en dat komt bij mij door de koude wind.. Ik heb laatst oorwarmers gekocht, en sindsdien heb ik nergens meer last van :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het de kou is die op de gezichtsspieren slaat en de dan laat verkrampen / verstijven.