Wat kun je doen tegen donkere wallen onder je ogen door vermoeidheid?

Wat kun je doen tegen donkere wallen onder je ogen door vermoeidheid? Dit wegens langer slaaptekort. Mensen -met name mensen die je zomaar tegenkomt- denken al snel dat je aan bepaalde middelen bent, wat helemaal niet het geval is. Valt er iets tegen te doen?

1.7K
Pieterke
2 jaar geleden
Dit schijnt goed te werken:
Gekoelde theezakjes: als je graag thee drinkt is dit een handige tip. Leg gebruikte theezakjes in de koelkast tot ze volledig afgekoeld zijn. Hierna +/- 10 minuten onder de ogen plaatsen en de donkere kringen zullen verminderen. Vooral zwarte thee en kamille thee zorgen ervoor dat de verkleuringen vertraagd.
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarom is werken aan je slaaptekort geen optie?

Het beste antwoord

In feite is de vraag stellen, de vraag beantwoorden. Het meest voor de hand liggend, is zorgen voor een leefstijl aanpassing. Er is een reden dat er een slaaptekort is. Dit kan heel veel oorzaken hebben, waaronder:
- kinderen
- pathologie (een ziektebeeld)
- medicatie
- psychische oorzaken
- etc

Meest belangrijke is om uit te zoeken wat de oorzaak van het slaaptekort is en daar aan te gaan werken. Wallen onder de ogen zijn namelijk de minste zorgen die je hebt als je een (chronisch) slaaptekort hebt. Dit kan varieren van overgewicht (met de gevolgen van dien) tot depressies en verder. Een slaaptekort kan wat betreft reactievermogen zelfs vergelijkbaar zijn met alcoholgebruik. Zeker een gevaar in het verkeer.
https://www.goed.be/nl/advies/slapeloosheid-bij-volwassenen/10-schadelijke-gevolgen-van-te-weinig-slaap#

Dus het beste wat je kan doen tegen die wallen, is de oorzaak aanpakken van het slaaptekort. Dit brengt tevens een boel gezondheidsvoordelen met zich mee.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Kortom, @MrBart, neem nou eindelijk eens een tijdje rust.