Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit op volleybal en krijg heel snel knal rode wangen weet iemand hie je dat kan verminderen?

En het is ook alleen mijn wangen niet mijn voorhoofd ofz dus het valt dan nog veel meer op

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De rode kleur van wangen als gevolg van inspanning door sporten komt door het bloed dat onder de huid van je gezicht stroomt. In je wangen bevinden zich tal van kleine bloedvaatjes (haarvaatjes). Bij mensen die snel een rood gezicht krijgen zijn er vaak meer bloedvaatjes aanwezig en stroomt een groter deel van het bloed naar het gezicht. Bij inspanning gaat het bloed in je lichaam sneller stromen om zoveel mogelijk zuurstof rond te kunnen pompen en om te zorgen dat je niet oververhit raakt.

Belangrijkste remedie tegen de rode kleur is ervoor te zorgen dat je genoeg drinkt. Hierdoor is je lichaam beter in staat de temperatuur te verlagen door te zweten. Sporten in een koelere omgeving kan ook helpen, of minder warm zittende kleding dragen. En als je na het volleyballen zo snel mogelijk van je rode kleur af wilt zorg je voor een goede cooling down en wacht je nog even met een warme douche totdat je goed bent afgekoeld.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding