Heel lastig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien slapen ze, omdat je een tijd in de kleermakerzithouding heb gezeten, of met je handen onder je benen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je 'slapende' handen of voeten bedoelt..
Dit betekent dat de bloeddoorstroming niet meer goed werkt. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik snap de plusjes niet, slechte bloeddoorstroming is een gevolg van een oorzaak. Denk dat de vragensteller de oorzaak wil weten (die we nooit kunnen geven op GV overigens).
Dat kan met de doorbloeding, de spieren of de zenuwen te maken hebben. Zonder een duidelijker omschrijving van de precieze aard / mate / tijdstip / duur van de klachten, is er niks zinnigs over te zeggen. Wel dat het bij twijfel altijd een goed idee is er met de huisarts over te praten. Kan aan zoveel dingen liggen (zowel ernstig als totaal onschuldig) dat het nauwelijks zin heeft een paar dingen op te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je dit ook krijgen bij een tekort aan vitamine b12 ...misschien raadzaam dit eens te laten controleren...misschien ook als je hyperventileert, maar daar heb je ook andere klachten bij ... verder zou ik het zo niet weten...ow ja misschien geen goeide doorbloeding door de bloedvaten heen...het lijkt mij toch iets wat je aan een arts moet vragen:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan iets onschuldigs zijn, maar ook een teken van iets ernstigs, zoals een B12tekort en ik geloof ook diabetes. Dus het is zeer aan te raden naar de huisarts ermee te gaan!
Er was pas geleden ook al een vraag over: http://www.goeievraag.nl/vraag/slapende-handen-voeten-heledag.54962
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem aan dat je wil weten wat de oorzaak is. Standaard is het antwoord altijd dat je naar de dokter moet als je de boel niet vertrouwd, want wat heb aan de antwoorden? Helemaal niets.

De symtomen KUNNEN wijzen op een beknelde zenuw in de nek, ook wel nekhernia genoemd. Behandeling is fysiotherapie of in zwaardere gevallen waarbij je ook uitvalverschijnselen hebt (plas niet op kunnen houden, geen controle over bepaalde spieren) is een operatie de enige mogelijkheid om ervan af te komen.

nekhernia is aan te tonen middels een MRI scan, maar kun je alleen na doorverwijzing door een neuroloog laten maken.

Sterkte en nogmaals, hup hup hup naar de dokter!