Ik werk in het onderwijs, daardoor hou ik mijn plas langer op, heb ik daarom soms hoofdpijn aan het eind van de dag ?

het is gewoon zo, in de eerste pauze 'kan' ik gaan plassen, raar maar waar , dan pas weer in de tweede pauze. er is maar 1 docententoilet, dan sta je ook nog vaak te wachten, dan ga ik later wel....pfffff ongewoon !

Zou je afvalstoffen opslaan, dan. Soms heb ik echt te veel hoofdpijn na een dag werken !

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Hey, ik heb zelf ondertussen 3 jaar stage en 5 verschillende stages achter de rug. Op de ene school kun je wel gelegenheid maken andere minder.

Ik raad je sowieso aan om een aantal keer naar het toilet te gaan. Ondanks het feit dat je soms bijna de klas niet uit kunt. Realiseer je dan dat het maar een enkele minuut is. Ga naar het toilet wanneer je ziet dat elk kind zichzelf wel een aantal minuten kan bezig houden met zijn of haar werk. Timing is dus belangrijk. Laat de kinderen ook weten dat je zó weer terug bent.

Daardoor gaan kinderen niet van hun plaats en rond huppelen zich afvragend waar juf/meester is.

Verder zou ik je willen meegeven dat je waarschijnlijk geen hoofdpijn krijgt van het ophouden ;) Dat heb ik namelijk ook vaak moeten doen, maar dáár heb ik nog nooit hoofdpijn van gekregen.

Een baan in het onderwijs is nu eenmaal pittig. Je bent mentaal en fysiek constant bezig. Daar word je nu eenmaal moe van. (Denk maar na: sommige ouders worden van hun eigen 2/3 kinderen al moe.. en dan heb jij er 15 a 30 in een klas zitten!)

***** Zorg sowieso dat je op stage genoeg fruit eet. Ik merk bij mij dat dit toch een enorm verschil maakt!!! ****
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, een lekker bakje fruit doet wonderen. Het werken met zeer moeilijk lerende kinderen is
erg leuk, maar ook erg intensief,
plus de taken die je van hogerhand nog opgelegd krijgt...
pauze is meestal met de kinderen erbij, of pleinwacht. Bij mijn vorige baas had ik een uur ongestoord pauze nu soms nog geen vijf minuten...

Andere antwoorden (8)

Dat kan er wel aan liggen maar ik denk dat die hoofdpijn komt door een drukke dag of evt. zorgen. Een baan in het onderwijs is soms best vermoeiend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me niet, althans niet direct. Wat wel kan is dat je door het plas ophouden een beetje gestresst raakt, waardoor je weer hoofdpijn krijgt.
Hoofdpijn bij docenten komt vaak door lokalen met slechte ventilering. Ga eens na of je op de dagen met hoofdpijn meer in bepaalde lokalen bent dan op andere dagen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen, maar gezond ishet niet. Je kunt daar cystes van krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even aangenomen dat je energie huishouding op orde is denk ik dat je te weinig water drinkt. Het lijkt me sterk dat het met plas ophouden te maken heeft, eerder dat je te weinig drinkt omdat je bang bent dat je dan meer moet plassen.
Vul een 1,5 lt fles met water en zorg dat je die aan het einde van de schooldag leeg hebt.
Ventileer je lokaal en je hoofdpijn is verdwenen.
Mocht dit niet werken dan raad ik je aan goed te aarden.
In dat geval neem maar contact op via pm dat geef ik je wel een paar oefeningetjes die niet veel tijd kosten en wel werken. Maar dan gaan we er dus vanuit dat het een energetische kwestie is.
Succes.
Ergo:
Meestal is de oorzaak een vocht tekort in de hersenen, net of je een kater hebt, dat heeft namelijk dezelfde oorzaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord!
Ik drink twee pakjes van 250 ml en 1 liter bijv. optimel plus thee.
Ventileren doe ik zoveel mogelijk,
helaas is het een soort 'bijgebouw' waar het al snel een soort van koud is.Maar beter koud als ongezond. Wellicht moet ik de ggd eens inschakelen. Ik werk met zeer moeilijk lerende kinderen, de energiehuishouding
zou zeer goed een oorzaak kunnen
zijn! Je loopt bij deze kinderen vaak tegen hun beperking aan,en veel herhaling van lesstof. Ik vind het wel erg leuk om met hen te werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt mail
Ooit wel eens in een gewoon bedrijf gewerkt????
1 pauze na 4 uur is daar normaal hoor. Dus denk niet dat dat plasje vasthouden door je werk komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag eens aan de schoolleiding (anders schoolbestuur) of er wel genoeg docententoiletten zijn? Verder: je kan toch ook de toiletten van de kinderen gebruiken?

In elk geval denk ik niet de hoofdpijn daardoor komt. Om dat 100% zeker te weten zou je even bij je huisarts langs kunnen gaan, die kan je er (hopelijk) meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan (en ga) ook op de kindertoiletten, die zijn wel eens vies, brbrbr
Ik heb ook in het onderwijs stages gelopen waarbij ik mijn eigen klas had, maar ik kon dan ook gewoon buiten de pauzes naar het toilet als ik wilde. De tijd dat je de kinderen alleen laat is te verwaarlozen. Je kunt het de kinderen ook gewoon even vertellen dat je weg bent.

Je kunt toch ook gewoon op de leerlingentoiletten naar de wc? Op mijn school was dit heel gebruikelijk.

Ik denk dat je onbewust te weinig drinkt. Je gaat meestal niet drinken als je al naar het toilet moet. Dan wordt de druk op je blaas nog groter meestal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De leerlingtoiletten zijn soms
best vies, erg vervelend, voor de leerlingen en voor de leraressen,
ik gebruik ze wel eens hoor !
ik ga vanaf nu gewoon vaker
naar de w c én meer drinken....
hopelijk lost dat wat op.
een goede pauze zou ook wonderen doen denk ik. er is alleen geen afgesloten ruimte waar je niet gestoord wordt, in de leraren kamer
is ook de koffieautomaat, er komt altijd wel iemand ..
Vaak is het zo dat je hoofdpijn krijgt als je iets doet wat je eigenlijk niet wil doen...
Of van een lage bloedsuikerspiegel...
Of omdat je lichaam je aan geeft dat je rust moet nemen...
Maar als je denkt dat het aan te weinig plassen ligt... drink je dan wel genoeg? Of drink je te weinig zodat je niet vaak naar de wc hoeft te lopen? Om de hoeveel tijd ga je thuis naar de wc?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een lage bloedsuikerspiegel, daar zit wel wat in. En ja, ik kan hoofdpijn krijgen als mijn lichaam rust nodig heeft, ik ben hypermobiel (overbeweeglijk in de gewrichten) dat vergt al meer energie dan bij anderen.
ik ga er eens op letten hoe vaak ik thuis ga....