Wat is het verschil tussen zorgprofiel 1 en zorgprofiel 2?

Beste mensen,

Mijn broer kreeg omda thij diabete is vorig jaar pedicure vergoed. Nu is er iets veranderd en krijgt hij niets meer uit de basis. HIj heeft een aanvullende verzekering waarbij hij wel vergoed krijgt tot een bepaald bedrag als hij in zorgprofiel 2 valt. Bij zorgprofiel 1 krijgt ie niets vergoed.

Maar wat is het verschil tussen die twee?

Gonna

9 jaar geleden
5.3K
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/pedicure op de link vind je meer info

Antwoorden (1)

Zorgprofiel 1 is recht op vergoeding van een jaarlijks voetonderzoek door een medisch pedicure, pedicure met certificaat diabetisch voet (DV) of podotherapeut.

Bij zorgprofiel 2 is er recht op vergoeding zoals opgesteld in het behandelplan. In dat plan staat hoeveel en welke voetzorg nodig is.
De podotherapeut mag verzekerde doorverwijzen naar een medisch pedicure en regelt de afstemming met de pedicure.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook de website die Ronron als reactie onder je vraag heeft geplaatst.