Nieuwe anti-conceptie pil nodig, wat te doen?

Ik ben een kleine 3 maanden geleden naar de HA gestapt voor de pil. Ik heb 3 strips meegekregen, en die zijn nu allemaal bijna op. De HA zei dat ze voor de eerste keer 3 strips meegaf, maar daarna steeds telkens voor een half jaar als deze me zouden bevallen.

Kan ik gewoon de apotheek binnenstappen om nieuwe strips op te halen, of moet ik dit eerst 'aanvragen'? Op de site van de apotheek staat niks. Misschien handig om de doktersassistent te bellen, maar dat is zo'n verschrikkelijke vrouw dat dat echt m'n laatste optie is. Iemand weet hoe dit in z'n werk gaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Herhaalrecept opvragen bij de huisarts, kan per telefoon of internet. Dit herhaalrecept wordt door je huisarts naar de apotheek gestuurd en jij haalt het twee dagen later op.

Antwoorden (2)

Dit kan per apotheek verschillend zijn, maar meestal is het goed als je het lege doosje een dag van te voren wegbrengt naar de apotheek en de volgende dag weer een nieuw vol doosje ophaalt, in jouw geval zou ik bij het wegbrengen er even bij vermelden dat je een verpakking voor 6 maanden wil. Als het anders moet, dan zal de apotheker je dat wel vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik vind zo naar de apotheek stappen eigenlijk best eng :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach, de eerste keer zal misschien wat vreemd voor je zijn, maar er komen tientallen meisjes en vrouwen per dag de pil halen bij de apotheek.
Het is vervelender als je er heen moet voor de morning after pil, maar ook dat komt dagelijks voor. Zij zullen het net zo verstandig vinden als ik dat je een voorbehoedsmiddel gebruikt. Nog verstandiger is het om een condoom tegen geslachtsziekten erbij te gebruiken, totdat jullie beiden een soa test hebben gedaan, als je hem tenminste gebruikt als voorbehoedsmiddel, veel meisjes gebruiken hem ook om de menstruatie te plannen, het bloeden te verminderen, of wat minder kramp te hebben tijdens de menstruatie. . Zie het als een bosje bloemen kopen bij de bloemist, niets vreemds aan.
Als je gebruik maakt van de pildirect service van eFarma krijg je de pil opgestuurd via de post. De vervolgleveringen komen automatisch, nadat je dit bevestigd hebt via je email. Dan hoef je helemaal nooit meer naar de apotheek om een herhaalrecept te halen.