Waarom heb ik na het douchen jeuk aan de binnenkant van mijn benen en rondom mijn vagina?

Na het douchen heb ik vaak nog een uurtje/anderhalf uur last van jeuk en irritatie aan de binnenkant van mijn benen en ook het gebied rondom mijn vagina. Ik scheer mezelf wel altijd maar ik heb het ook eens een tijd niet gedaan om te kijken of de jeuk dan verminderde of niet aanwezig was. Helaas was dit niet het geval. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Reddie
9 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je de verkeerde zeep gebruikt.
Probeer eens de producten van Neutral.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/vraag/553914/wasverzachter-douchen
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe was je je in die regio? Spoel je met water? Misschien te warm
Gebruik je zeep? Nooit doen, daarmee verpest je de pH daar.
tinus1969
9 jaar geleden
Dit klinkt als beginnend eczeem. Oplossingen kunnen zijn geen of andere zeep, geen of ander scheerschuim, creme/zalf om je huid vet te houden, etc. Het is een beetje experimenteren wat voor jjou werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Reddie ook als ik geen zeep gebruik heb ik er last van. Ik heb een periode verschillende merken zepen gebruikt van natuurlijk tot speciale zeep, maar het word niet minder erg. @Jackd ik gebruik het voor mijn hoofdhaar ;) als het irritatie zou veroorzaken zou het zeker op mijn hoofdhuid of nek moeten irriteren, en dat doet het niet. @Ritsuka gewoon met water, neutraal water op de temperatuur hoe ik de rest van mijn lichaam was. Ik weet niet precies hoe warm het is in graden. Maar het is tussen stand 4 en 5 van de 6 standen die er zijn. @Tinus1969 scheerschuim is dan het enige wat ik niet veranderd heb van merk. Het is het proberen waard. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je ook kan proberen is bij een winkel als kruidvat pakje dode zeezout te kopen. ( kost maar 2-3 euro geloof ik). Als je dan een paar lepels van dit dode zeezout met wat bad olie mengt kun je het op de plekken waar je last van jeuk hebt gebruiken als scrub. De bedoeling is dat je tijdens het douchen je lichaam nat maakt en vervolgens met dit mengseltje je lichaam scrubt. Afwassen en vervolgens je gebruikelijke douch routine. Als je dit een paar keer doet zal je merken dat de jeuk vermindert. Dit omdat dode zeezout wetenschappelijk bewezen eigenschappen bevat die helpen psoriasis, eczeem of huidirritaties te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg soms jeuk als ik te warm heb gedoucht.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je allergisch bent voor een bepaald parfum dat wordt gebruikt in bepaalde zepen. Ook kan het zo zijn dat je te warm doucht. Dit kan ook jeuk veroorzaken, omdat de huid daar droger van wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben naar mijn huisarts geweest en tot de conclusie gekomen dat ik me inderdaad met te heet water douche. Na het posten van deze vraag ontstond er ook jeuk op mijn rug, en ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft me geadviseerd om minder warm te douchen. Hij vertelde me dat als je te warm doucht je huid droger word en gaat irriteren. Bedankt voor jullie antwoorden.

Andere antwoorden (2)

Mogelijk was je je zelf vanonderen ook met een zeep/douchegel. Voor je onderkant is spoelen met water echt voldoende. Gebruik je iets anders, dan verstoor je je van nature zure milieu daar. En dat kan de jeuk geven.
Probeer eens een tijdje echt alleen water te gebruiken van onderen. Even spoelen en klaar. Hopelijk helpt het!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Volgens haar antwoord op deze vraag http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/vraag/553914/wasverzachter-douchen wast ze haar hoofdhaar met wasverzachter. Kan dat een oorzaak zijn van de jeuk die ze heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou kunnen, aangezien haar haar tot ver op haar rug valt, en met uitspoelen dus ook spoelwater tussen haar billen langs bij haar vagina terechtkomt. Er komt dus zeep-achtig spul op haar slijmvliezen aan de onderkant, en dat verstoort het zure milieu, en dat geeft jeuk
Antoni
9 jaar geleden
Wat je beschrijft (-het naar beneden stromen-), kan gelden voor ieder product dat ze gebruikt om haar hoofdhaar te wassen. Heeft wasverzachter specifiek een (extra) negatieve invloed? Het antwoord op die vraag lijkt mij van belang voor de vraagstelster.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat zou kunnen, omdat er in wasverzachter ook ingredienten zitten die de pH beinvloeden. Maar dat kan ik hiervandaan niet met zekerheid zeggen aangezien ik niet weet welke wasverzachter ze gebruikt. Ook staat de mogelijkheid dat ze zich van onderen wast met zeep (of een aanverwant product) nog open.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok dank je wel voor het antwoord en de toelichting. Ik ga het eens een tijdje zonder wasverzachter of andere shampoo proberen. Dank u wel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal jaciem,er zijn nog steeds heel veel meisjes/vrouwen die dit niet weten of denken dat het dan niet schoon genoeg wordt helaas. +
Het kan zijn dat door gebruik van douchegel je huid wat droog wordt en daardoor irritatie ontstaat. Een beetje zalf kan dan al voldoende zijn :-)