Waarom heb ik na het douchen jeuk aan de binnenkant van mijn benen en rondom mijn vagina?

Na het douchen heb ik vaak nog een uurtje/anderhalf uur last van jeuk en irritatie aan de binnenkant van mijn benen en ook het gebied rondom mijn vagina. Ik scheer mezelf wel altijd maar ik heb het ook eens een tijd niet gedaan om te kijken of de jeuk dan verminderde of niet aanwezig was. Helaas was dit niet het geval. Wat kan het zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je allergisch bent voor een bepaald parfum dat wordt gebruikt in bepaalde zepen. Ook kan het zo zijn dat je te warm doucht. Dit kan ook jeuk veroorzaken, omdat de huid daar droger van wordt.

Mogelijk was je je zelf vanonderen ook met een zeep/douchegel. Voor je onderkant is spoelen met water echt voldoende. Gebruik je iets anders, dan verstoor je je van nature zure milieu daar. En dat kan de jeuk geven. Probeer eens een tijdje echt alleen water te gebruiken van onderen. Even spoelen en klaar. Hopelijk helpt het!

Het kan zijn dat door gebruik van douchegel je huid wat droog wordt en daardoor irritatie ontstaat. Een beetje zalf kan dan al voldoende zijn :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100