Hoe komt het dat ik overdag moe ben, en tegen de avond heel actief ben?

Ik voel me tijdens 14-19u altijd heel moe! Maar als deze tijd voorbij is voel ik me heel actief ik ga om 11u slapen dan lig ik meestal nog een uur te rollen in mijn bed voor dat ik in slaap val s'morgens moet ik op om 7u. Ik weet dat ik laat slaap maar als ik dat niet doe krijg ik nooit van mijn leven mijn huiswerk af. Hoe komt dit eigenlijk? Hoe kan ik ervoor verzorgen dat ik inde avond moe wordt?

Toegevoegd na 41 seconden:
Met 11bedoel ik 23u in de avond dus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Laat me raden, je bent een puber.

Het is bekent dat in de puber leeftijd de aanmaak van melatonine 'verstoort' is.
Melatonine is een stofje wat er voor zorgt dat als het donker wordt je slaperig wordt.
Dat werkt bij jou dus niet zo goed, je kan makkelijk laat naar bed en ik verwacht dat je ook heel goed kan uitslapen. Hier halen mijn zoons zonder problemen 14 uur......;).

Het hoort dus bij je leeftijd, het enige wat je kan doen is zorgen voor regelmaat. Dus toch op tijd naar bed én op tijd op, ook in het weekend. Maar omdat dit natuurlijk vreselijk saai is, kan je ook gewoon accepteren dat het zo is en het ooit wel weer over gaat.
Als je overdag moe wordt helpt even bewegen vaak om weer wat energie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je slaapt uiteindelijk toch
hoe groot jij wordt ligt allang vast in je genen, heel veel invloed heb je hier niet op, zeker in een land als het onze waar je voldoende eten krijgt.