Hoe zit het met mijn rechten wanneer ik niet goed verdoofd ben tijdens keizersnee?

Ik zou voor de derde keer keizersnee krijgen. De eerste twee keer ging erg goed. De derde keer kon de anesthesist de ader niet echt vinden etc toch deed ze maar na bijna een uur kon de keizersnee beginnen. Na de keizersnee zou ik meteen me laten steriliseren. Tijdens de operatie begon ik alles te voelen. De gynaecoloog zag dat en ronde af en zei ik ga je niet steriliseren want je voelt alles. Snel afgerond. Nu... Heb ik daar nog steeds moeite mee. Wat ksn ik er tegen doen, wat zijn mijn rechten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij een medische fout zijn de arts en het ziekenhuis aansprakelijk voor eventuele gevolgen hiervan. Hiervoor is wel van belang dat er voldoende causaal verband is tussen de fout en de gevolgen hiervan. Als de gevolgen toerekenbaar zijn aan een fout heeft u in principe recht op schadevergoeding in de vorm van smartengeld. Ik zou in eerste instantie een klacht indienen bij het ziekenhuis, mocht daar niks uit komen, dan is het raadzaam om langs te gaan bij een jurist. Eventueel kunt u ook even het juridisch loket bellen en de zaak aan hen voorleggen, dit is gratis en zij hebben vast wel ervaring met dit soort gevallen. Zo kunt u de hoogte van het smartengeld inschatten en de beste manier kiezen om verder te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100