Waarom nog steeds blaren in nieuwe schoenen?

In november heb ik nieuwe schoenen gekocht, liepen prima in de winkel maar kreeg bij het inlopen al heel snel last van grote blaren op mijn hakken/hielen waardoor ik letterlijk geen stap vooruit kwam. Er zaten zelfs bloedvlekken in.

De schoenen zijn langs de schoenmaker geweest, de binnenkant bleek bij de hiel ook erg hard, hij heeft er dus wat aan gedaan en er zijn blarenpleisters op geplakt.

Begin deze week ben ik ze opnieuw gaan inlopen, maar weer krijg ik inmiddels last van een blaar. Ligt dit aan de schoenen, zijn ze te klein of moet ik ze juist langer inlopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Je kunt de 'hiel' goed nat maken met spiritus en dan meteen instappen. Dan vormt de hiel van de schoen zich naar jouw voet.
Ivana
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Navenant de schoenen zelf,... helemaal onderdompelen in water en dan meteen aandoen gaat ook.
Dat zei mijn schoenmaker toch eens toen ik mijn schoenen wat groter wilde op een bepaalde plek. En na het aandoen gewoon wat rondwandelen. wel bij vrij 'echte stevige' schoenen en niet van die 'plak'prullen zoals er de laatste jaren meer en meer zijn.
Volgens mij blijf je blaren krijgen omdat er echt iets niet klopt aan de vorm van de schoen. Of, zonder alleen de schoen de schuld te geven aan de combinatie van de vorm van jouw voet en de vorm van de schoen.

Heb dit zelf ook eens gehad, met best dure leren schoenen. Geloof me niets hielp en de problemen zaten precies op de plek waar jij ze beschrijft.
Schoenmaker kon het niet verhelpen, iets erin plakken hielp niet.
Op verschillende manier gedragen, om de dag of juist elke dag. Op een gegeven moment 6 maanden in de kast gezet om de aardig "aangetaste" hielen wat rust te geven en na de eerste keer dragen daarna weer hetzelfde probleem.

De vorm van de achterkant van schoenen luistert blijkbaar erg nauw. Als ze net iets "te veel hellen", ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar de bovenkant is dichter bij je voet dan de onderkant, helemaal achteraan, komt het gewoon nooit goed.

Dus op je vraag waarom het zo is: het komt door de schoenen. En misschien door de vorm van jouw voeten als anderen geen last hebben. Dat zou je nog eens kunnen vragen in de winkel waar je ze kocht. Als er meer klachten zijn kun je ze mogelijk alsnog teruggeven en indien niet is mijn advies: geef het op. Soms heb je pech.

Ik heb het na dat ene paar nog één keer een beetje gehad maar verder nooit meer.
Summo
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het ook ooit gehad met schoenen van 170 euro. Het is enorm zuur maar er valt niets aan te doen.
als het leren schoenen zijn, kan je eens proberen om er een vochtige doek in te proppen. Hierdoor kunnen de schoenen wat uitzetten. Zorg wel dat de schoen gespannen staat op de plaatsen waar je blaren krijgt