Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik bloed geven als ik net buikgriep heb gehad?

Ik heb nog een week om bloed te geven maar ben net bijna beter van mn buokgriep. Mag je dan w bloed geven als je net buikgriep heb gehad?

Toegevoegd na 45 seconden:
ik ben bloed donor vamdaar het bloed geven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, waarschijnlijk niet, wel kun je dit zelf testen door deze vragenlijst in te vullen en als je nu niet mag doneren, een aanvraag indienen voor een nieuwe oproep.
https://www.sanquin.nl/bloed-geven/donortest/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf.
Als je maximaal twee dagen ziek bent geweest, geen koorts hebt gehad en geen bloed bij de ontlasting had mag je gewoon bloed geven. Als je langer dan twee dagen ziek was, wel koorts had en/ of bloed bij de ontlasting had moet je twee weken wachten voordat je weer bloed mag geven.
Ook als je antibiotica hebt gekregen moet je minimaal twee weken wachten met bloed geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje flipjeboot nu heb ik nog een vraag hoe krijg je je foto veranderd van je profiel hier? Krijg t nergens voor elkaar.
Amadea
9 jaar geleden
Dikke kans dat dat momenteel niet werkt, misscurl. Dat gebeurt nogal vaak en langdurig, de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovenaan de pagina op "mijn pagina" klikken. Dan kan je rechts op de pagina instellingen kiezen. Daar kan je de foto wijzigen.
Maar, zoals amadea al zegt, of het werkt....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding