Waarom blijf ik ontlasting/diarree krijgen bij buikgriep?

Ik eet al even niks meer en zit heel de dag op de wc door diarree dus hoe kan het dan dat ik maar ontlasting blijf hebben? Is dat gewoon al mn eten nog van een paar dagen geleden ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
wel proberen te blijven eten en drinken, anders droog je uit

Antwoorden (1)

Als je geen diarree hebt dan bestaat je ontlasting al voor ongeveer 30% uit (grotendeels dode) bacterien. Die bacterien zitten nu nog steeds in je darmen en groeien door en gaan dood zoals ze dat normaal ook doen. Dit deel van je ontlasting blijft dus gewoon doorgaan of je nu eet of niet.
Daarbij komt dat er door de infectie in de darmen veel meer vocht in de darmen komt dat veel minder dan gebruikelijk weer wordt opgenomen. Hoe dit komt heb ik in je vorige vraag al uitgelegd (http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/vraag/551381/gebeurd-buik-tijdens-buikgriep)

Al dat vocht, vermengd met (dode) bacterien, vormt tijdens een buikgriep de ontlasting; daarvoor hoef je dus niet te hebben gegeten.